۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۳۸۹
مدیر کل ارشاد استان اصفهان:

امام خمینی با تأسی از رحمت پیامبر فجر پیروزی را رقم زدند

حجت الاسلام ارزانی مفهوم «رَحْمَهً لِلْعالَمِین» بودن پیامبر(ص) در دنیای پر از جنگ و تبعیض امروز را آشکارتر از هر زمان دیگری دانست و گفت: امام خمینی(ره) با دریافت شاخه‌ای از این رحمت توانستند فجر پیروزی را برای ایران رقم بزنند.‏
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در همایش پیامبر رحمت که در سالن ‏شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، در سخنرانی با زبان انگلیسی، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و با بیان اینکه وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) برای اهل زمین و آسمان رحمت است، گفت: برای پیشرفت اسلام و موفقیت پیامبر اکرم(ص) در بین اعراب دوران جاهلیت عوامل متعددی نقش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از جمله این عوامل قرآن به عنوان معجزه ماندگار الهی و وجود زیبایی های غیرقابل توصیف آن است، همچنین تاریخ گواه صداقت و پاکی و امین بودن آن حضرت است، به گونه‌ای که همان مشرکان لجوج او را «امین» خواندند و حتی بعد از بعثت نیز امانات خود را به او تحویل می دادند.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت ویژه و نوع رهبری رسول اکرم(ص) و خلق و خوی و ملایمت و نرمی در رفتار پیامبر اکرم(ص) نیز از عوامل موفقیت و پیشرفت اسلام است که قرآن از بین عوامل فوق بیشترین تکیه را بر خلق و خوی پیامبر اکرم (ص) و ملایمت و نرمی او نموده است. یکجا می فرماید: «و اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیم»؛ براستی تو دارای اخلاق عظیم و برجسته ای هستی.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه در دنیاى امروز با وجود جنگ، تبعیض و ظلم مفهوم «رَحْمَهً لِلْعالَمِین» بودن پیامبر، از هر زمانى آشکارتر است، تصریح کرد: همان طور که پیامبر اکرم(ص) رحمتى براى همگان بودند و تداوم این رحمت همچنان برای تمام موجودات ادامه دارد، حضرت امام خمینی(ره) نیز با دریافت شاخه‌ای از این رحمت توانستند فجر پیروزی را برای این کشور رقم بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حضرت امام خمینی(ره) حقیقتاً رحمت و نعمتی برای این کشور بودند به گونه‌ای که نسل‌های بعد نیز از آن بی بهره نماندند./101/869/ب1

ارسال نظرات