۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۴۰۷
جبرائیلی در زاهدان:

بازماندگان تفکر لیبرالی مخالف انقلاب هستند

جبرائیلی گفت: ما امروز نیز با یک جریانی مواجه هستیم که مخالف اصل و هدف انقلاب است و تمام تلاش خود را می‌کند و سعی آن بر زنده نگه داشتن تفکرات آقای بازرگان از سوی یک سری از طیف لیبرال است.
جبرائیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سید یاسر جبرائیلی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی، شب گذشته در همایش «جریان برانداز؛ گذار از لیبرالیسم ساختاری به لیبرالیسم کارکردی» که در سالن همایش‌های پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، گفت: در زمان قبل انقلاب حکومتی حاکم بود که یک شرک اجباری و تحمیلی را در آن شاهد بودیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای از بین بردن شرک اجباری در جامعه ما اتفاق افتاد؛ یعنی انقلاب اسلامی ادامه راه پیامبر در جامعه مسلمانان و برای احیای یک اسلام سیاسی و اجتماعی بوده است.

جبرائیلی با اشاره به شکل‌گیری تفکر لیبرال در ایران، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، جریانی که هر چند شکل متفاوت با دیکتاتورهای پهلوی دارد ولی ماهیت آن‌ها در اعتقاد به لیبرالیسم یکی است، می‌خواهد مسیر انقلاب را منحرف کند و در فرآیند نظام‌سازی اجازه تشکیل جمهوری اسلامی را ندهد.

وی افزود: در بهار 57 یک مناظره سنگین را بین مخالفان نام ولایت فقیه و موافقان آن شاهد بودیم و جریان دولت موقت و بازرگان مانع تشکیل درون ساختاری جمهوری اسلامی بوده است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: ما امروز نیز با یک جریانی مواجه هستیم که مخالف اصل و هدف انقلاب است و تمام تلاش خود را می‌کند تا این اتفاق نیفتد، سعی آنان بر زنده نگه داشتن تفکرات آقای بازرگان از سوی یک سری از طیف لیبرال است که به آن احتیاج دارد و همیشه آن را تکرار می‌کنند و آن هدف را دنبال می‌کنند.

وی ابراز داشت: اولین مانع درون ساختاری تشکیل نظام اسلامی و احیای اسلام ناب اسلامی که پیامبر به خاطر آن ظهور کرد و انقلاب کرد، لیبرال دولت موقت است که با تمام توان جلوی انقلاب و امام ایستادگی کرد.

جبرائیلی ویژگی بارز لیبرال‌ها را منفعت‌طلبی دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های لیبرال‌ها اصالت سود برای خود و اطرافیان بوده و ابزارهای آن شعارهایی مانند آزادی است، لیبرال‌ها بعد از ناکامی برای تشکیل نشدن انقلاب به سوی آقای منتظری رفتند؛ به خیال آنکه آقای منتظری روزی رهبر خواهد شد و قدرت برای آن‌ها حفظ خواهد شد ولی آن‌ها به این مقصد هم نرسیدند.

وی با تأکید بر هجمه دشمن به اسلام، خاطرنشان کرد: دشمن امروز اسلام را هدف قرار داده و هدف اصلی آن ناامید کردن مردم از دین است؛ دشمن در این فکر است که اگر مردم ایران اعتقادشان به اسلام از دست برود اعتقادشان به جمهوری اسلامی هم از بین می‌رود./831/202/ب2

ارسال نظرات