۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۴۱۹
معاون فرهنگی شهردار مشهد:

هنرمندان هنر خود را در خدمت شهیدان قرار دهند

معاون فرهنگی شهردار مشهد مقدس با تأکید بر لزوم استفاده از ابزار قدرتمند فرهنگ و هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اگر هنرمندی هنرش را در خدمت این شهیدان قرار ندهد، قطعا ضرر خواهد کرد.
وحید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، شامگاه سه شنبه در ویژه برنامه «میراث انقلاب» که به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به نقش مشهد مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز پیشگامی در عرصه فرهنگ و ادب، گفت: مشهد به معنای واقعی کلمه شهر شهادت است و هویت و فرهنگ آن در هم آمیخته شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد مقدس در تبیین مرجعیت فرهنگی مشهد مقدس در تاریخ ادبی کشور، به نقش برجسته حکیم فردوسی اشاره و خاطرنشان کرد: فردوسی که افتخاری بزرگ برای ایرانیان است، یکی دیگر از نمادهای فرهنگی در معرفی مشهد مقدس است.

وی با انتقاد از کسانی که پیوسته برای پیشبرد اهداف خود از مظلومیت و غربت فردوسی سخن می گویند، تصریح کرد: متأسفانه افرادی هستند که دم از غربت فردوسی می زنند اما هیچ شباهتی به آن شخصیت عظیم ندارند و سخن گفتن از این شاعر را بهانه ای کرده اند تا به وسیله آن نظام جمهوری اسلامی را مورد اتهام قرار بدهند.

جلیلی افزود: فردوسی کسی بود که مترصد فرصتی بود تا از کوچک ترین قهرمانی های این ملت، حماسه های ملی بسازد اما آیا آن کسانی که دم از فردوسی می زنند، جز سانسور کردن آثار ادبی کار دیگری کرده اند؟ خود ما در طول این 38 سال گذشته از عمر انقلاب با قهرمانان کشورمان چه کرده ایم؟ آیا اگر امروز فردوسی بزرگ زنده بود، این حماسه ها را به فراموشی می سپرد؟

معاون فرهنگی شهردار مشهد در پایان با تأکید بر لزوم استفاده از ابزار قدرتمند فرهنگ و هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: اگر هنرمندی هنرش را در خدمت این شهیدان قرار ندهد، قطعا ضرر خواهد کرد، اگر زندگی آرام و بدون درد و افسردگی می خواهید، به پیام شهدا گوش دل بسپارید./820/202/ب2

ارسال نظرات