۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۵۴۲
آیت‌الله علوی گرگانی در جمع دانش آموزان نخبه مطرح کرد؛

انتقاد از آلودگی فضای مجازی در میان جوانان

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با تأکید بر این که فضای مجازی محیطی است که همه چیز در آن پیدا می‌شود،‌ گفت: یک جوان به چه میزان باید قدرت داشته و خدایی باشد تا بتواند خود را در برابر آسیب‌های فضای مجازی حفظ کند؟!
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، روز چهار‌شنبه در دیدار جمعی از دانش‌آموزان نخبه دبیرستان نواب صفوی تهران با بیان این که خدا بر تمام بندگان خود محبت دارد، گفت: خداوند تمام بندگانش را دوست دارد؛ بنابراین خدای متعال به سبب محبتی که نسبت به انسان داشت، 124هزار پیغمبر فرستاد تا آن که بندگانش را هدایت و آنها را از ارتکاب به گناه و رفتن به مسیر اشتباه و بیراهه نجات دهد.

 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت روایت «خَيرُ شَبابِكُم مَن تَزَيّا بِزِىِّ كُهولِكُم»، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «بهترين جوانانِ شما آنان‌اند كه خود را به سبك بزرگسالان بيارايند».

وی با اشاره به این که در عصر کنونی جوانان تحصیل کرده و مسلط به فضای مجازی‌ هستند، ابراز داشت:‌ در روزگاری قرار گرفته‌ایم که جوانان ما را سر سفره فضای مجازی آورده‌‌اند و آنها را در این فضا گرفتار کرده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که فضای مجازی محیطی است که همه چیز در آن پیدا می‌شود،‌ تصریح کرد: یک جوان به چه میزان باید قدرت داشته و خدایی باشد تا بتواند خود را در برابر آسیب‌های فضای مجازی حفظ کند؟!

وی با بیان این که خوشا به حال جوانی که خود را از آلودگی‌های فضای مجازی کنار کشیده و خود را در برابر این آسیب‌ها حفظ کرده باشد، خاطرنشان کرد: اکنون که گرفتار فضای مجازی شده‌ایم، نباید خود را از هر قید و بَندی آزاد دیده و از این فضا سوء استفاده کنیم، بلکه علاوه بر خود، ضروری است تا برادران و خواهران خود را نیز از آلودگی‌های این فضا مواظبت کنید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ادامه روایت، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در ادامه روایت فرموده است: «... وَ شَرُّ كُهولِكُم مَن تَزَيّا بِزِىِّ شَبابِكُم»، «... و بدترين بزرگسالان، كسانى‌اند كه خود را شبيه جوانان كنند». چرا که اگر جوانی گمراه شود از کم‌ تجربگی او نشأت می‌گیرد اما مردی که در سن کاملی به سر می‌برد نباید رفتاری همانند رفتار جوانان انجام دهد.

وی ابراز داشت: جوانان عزیز شما در ابتدای زندگی هستید، بنابراین مراقب باشید تا همواره خود را پاک و پاکیزه نگه دارید و از مسیر خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) جدا نشوید./878/202/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات