۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۵۷۳
امام جمعه سنقر:

توبه مقدمه تمام خوبی ها و نیکی ها است

امام جمعه سنقر با اشاره به اینکه توبه مقدمه تمام خوبی ها و نیکی ها است، گفت: خداوند در قلوب پاکیزه و مطهر حضور دارد و این پاکیزگی و طهارت با توبه حاصل می شود.
امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سنقر ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان و اساتید حوزه علمیه این شهرستان، ابراز داشت: مرحوم سید علی آقا قاضی توصیه ها و سفارشات و دستورالعمل هایی برای تعالی شاگردان خویش ارائه می کردند که در کتاب آیه الحق برای استفاده خواص و طلاب گردآوری شده است.

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به دستورالعمل های ذکر شده در این کتاب، اظهار داشت: اولین دستور برای انجام هر عمل و پیش از کسب هر کمال و معرفتی، توبه است.

وی افزود: توبه مقدمه تمام خوبی ها و نیکی ها است، خداوند در قلوب پاکیزه و مطهر حضور دارد و این پاکیزگی و طهارت با توبه حاصل می شود.

حجت الاسلام صفدری خاطرنشان کرد: داشتن مراقبه، محاسبه و معاقبه از دیگر دستورالعمل هایی است که باید پیش از انجام هر کار و بر زبان آوردن هر سخنی به آن توجه کرد، باید از نگاه، رفتار، گفتار و کردار خود مراقبت کرد.

امام جمعه شهرستان سنقر تأکید کرد: هر روز اعمال خود را محاسبه کرده و خطاها و اشتباهات خود را بررسی کنیم، باید خود را به خاطر گناهان معاقبه، توبیخ و ملامت کنیم.

این مسؤول یادآور شد: خداوند در سوره قیامت به نفس ملامت گر قسم یاد می کند و این نشان دهنده بزرگی و علو درجه ملامت گری است زیرا نفس ملامت گر از بقیه نفوس بالاتر است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، داد: هر كس مؤمنی را به علت گناهی كه كرده سرزنش كند، نمی ميرد مگر اينكه خودش مرتكب همان گناه شود و این حدیث اهمیت حفظ آبروی مؤمن را گوشزد می کند.

حجت الاسلام صفدری ادامه داد: سرزنش کردن و تذکر در قالب امر به معروف و نهی از منکر دو مقوله متفاوت است که باید نسبت به حفظ آبروی مؤمن در این مسأله اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: طلاب و روحانیان در ارتباط خود با دیگران اخلاق اسلامی را رعایت کرده و نسبت به اجرای احکام الهی توجه ویژه داشته باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات