۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۶۷۰
توليت مسجد مقدس جمكران:

اقتدار امروز نظام اسلامي به بركت خون شهدا است

توليت مسجد مقدس جمكران با بیان اینکه اقتدار و ابهت امروز جامعه به بركت خون شهدا است، گفت: ۹۷ درصد شهداي ما از قشر مستضعف بودند.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان در مراسم تجليل از جايگاه شهداي آتش نشان كه در شبستان كربلا مسجد مقدس جمكران با حضور جمعي از شهروندان و زائران برگزار شد، با بيان اينكه امروز هر چه اقتدار و ابهت در جامعه داريم به بركت خون شهدا است، اظهار كرد: بنده بعد از رحلت امام كه توفيق خدمت گزاري در بنياد شهيد داشتم با يك تحقيق كه روي شخصيت شهدا انجام داديم متوجه شديم كه ۹۷ درصد شهداي ما از قشر مستضعف هستند.

توليت مسجد مقدس جمكران ادامه داد: سه درصد از شهدا هم از قشر متوسط به بالا هستند؛ همچنين اين ۹۷ درصد شهدا از پايگاه مسجد به معراج شهادت رفته بودند و آن‌هايي كه با مسجد در ارتباط نبودند كمتر موفق به اين فيض شده بودند.

وي با تاكيد بر اينكه خانواده‌هاي شهدا بهترين سرمايه‌هاي خود را در راه خدا بدون هيچ توقعي اهدا كردند، گفت: بي جهت نبود كه امام خميني(ره) مي‌فرمودند «من با جرأت مي گويم ملت ايران از مردم حجاز در زمان رسول خدا و مردم عراق در زمان امام علي(ع) بهتر هستند».

توليت مسجد مقدس جمكران بيان كرد: مادر سه شهيد خدمت امام رسيده بود و گريه مي‌كرد و دست امام را از روي عبا بوسيد و گفت آقا گريه من براي بچه‌هايم نيست گريه من براي اين است كه چرا من با شهادت به فرزندانم ملحق نشده‌ام و امام مي‌فرمودند كه من در برابر خانواده شهدا احساس حقارت مي‌كنم.

حجت‌الاسلام رحيميان يادآور شد: رهبر انقلاب كه به فارس تشريف برده بودند بنده از طرف ايشان در روستايي به نام آباده طشك كه اطراف فسا بود، رفته بودم و چون از طرف رهبر انقلاب رفته بودم همه اهالي روستا آمده بودند و مطلبي به ذهنم آمد كه روزي كه رسول خدا از دنيا رفت اگر فقط همين چند هزار نفر اهالي همين روستا بودند اجازه نمي‌دادند كه در خانه حضرت زهرا را آتش بزنند و امام علي خانه نشين بشود./872/د102/ی

ارسال نظرات