۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۷۱۶
عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث:

حضور مردم در صحنه های حساس انقلاب موجب هراس دشمن می شود

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، وحدت، یکپارچگی، تکیه بر آموزه های دینی و قرآنی و حضور مردم در صحنه را از مهم ترین مبانی قدرت نظام اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان مبانی و مؤلفه های قدرت نظام اسلامی، عنوان کرد: همان طور که رهبر انقلاب و امام راحل(ره) فرمودند، مهم‌ترین مبنای انقلاب، اسلام و اعتقادات دینی است و وحدت اجتماعی نیز به عنوان یک عامل دیگر در شکل گیری قدرت نظام اسلامی مؤثر است.

وی افزود: یک جامعه متحد، یکپارچه، متکی بر آموزه های قرآنی و دینی و مبتنی بر توحید و خداپرستی، انرژی و توان بالایی را بر اثر توکل به خدا و به واسطه اعتقادات خود دریافت می کند و آن چنان عزم ملی محکم و راسخ می شود که از هیچ تهدید و تعرضی، هراس به خود راه نمی دهد و از دشواری ها و دشمنی های گوناگون پیروز بیرون می آید.

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می توان از مضامین سخنان امام و رهبری به دست آورد، تأکید بر وحدت اجتماعی و یکپارچگی کشور است و آن چیزی که سبب تقویت آنها می شود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا از مهر ورزی به عنوان یکی از عوامل استحکام وحدت در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: مهرورزی، دوستی با یکدیگر، تلاش در جهت خدمت به مردم و محبت به یکدیگر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این نکته که کشور ما در سال های اخیر در عرصه یکپارچگی و مهرورزی روبه افول بوده و جنبه های سودجویانه و منفعت طلبانه در جامعه پررنگ شده است، ما باید در جهت تقویت مهرورزی و محبت در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: این روحیه فردگرایی باعث جدایی میان ارکان جامعه شده و کشور را از وحدت و یکپارچگی دور می کند و وظیفه همه ما این است که برای استحکام پایه های نظام اسلامی از طریق ترویج مهرورزی، خیرخواهی و محبت به یکدیگر تلاش کرده و مردم را برادر و هم وطن خود بدانیم و به آنها خدمت کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: وقتی حضور مردم در عرصه های حساس نظام ملموس و مشهود باشد، دشمن را به هراس افکنده و اجازه نمی دهد که دشمن خیال خامی در سر خود بپروراند که به نظام ضربه بزند، پس این حضور به عنوان وظیفه ای شرعی، دینی و ملی ضرورت دارد.

وی در پایان اظهار کرد: مسؤولان نظام نیز در برابر این حضور فعال مردم، مسؤولیت شرعی، دینی و ملی دارند که به مردم خدمت کنند و در جهت رفع نیازها و منافع مردم بکوشند و این خدمتگزاری را به عنوان مهم‌ترین شاخصه زندگی خود در نظر داشته باشند./872/ت302/ج

ارسال نظرات