۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۷۳۱
مدیر حوزه علمیه امیرالمونین فامنین:

ایجاد پیوند میان مردم و ولایت رسالت اصلی حوزه است

مدیر حوزه علمیه امیرالمونین(ع) فامنین گفت: : رسالت اصلی حوزه در مقابله با آسیب هایی که نظام را تهدید می کند، بصیرت دهی به اقشار مختلف جامعه و ایجاد پیوند میان مردم و ولایت فقیه است.
حجت الاسلام عبدی

حجت الاسلام احمدعلی عبدی، مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در شکل گیری ساختار نظام اسلامی و تداوم ایدئولوژی نظام، گفت: هر انقلابی دارای پنج مرحله تکوین، تخریب، تاسیس، تثبیت و تداوم است و در مورد انقلاب اسلامی باید گفت که در تمام این پنج مرحله حوزه و روحانیت دارای نقش اصلی و اساسی بوده اند.

وی اظهار داشت: فراهم سازی پیش زمینه ها برای انقلاب مرحله اول و شروع شکل گیری انقلاب است و مرحله بعد تخریب و سرنگون کردن حکومت قبلی است که حوزه و روحانیت در فراهم سازی زمینه انقلاب از سال ها قبل و سرنگون کردن حکومت فاسد طاغوت نقشی مهم و تعیین کننده داشتند.

مدیر حوزه علمیه امیرالمونین(ع) فامنین افزود: مرحله پس از تخریب نظام قبلی، تاسیس نظام جدید است و بعد از آن قانونمند و نهادینه ساختن تشکیلات با اهداف انقلابی است که مرحله تثبیت نام دارد و تثبیت انقلاب اسلامی با وجود دشمنان داخلی و خارجی نتیجه تلاش های حوزه و روحانیت بود.

وی ادامه داد: پس از تاسیس و تثبیت نظام، مرحله تداوم آخرین و می توان گفت مهمترین مرحله و عامل بقای هر انقلاب است که باید از دستاوردهای آن نگهبانی و آن را از آفات و تحریف و کارشکنی حفظ کرد که حوزه و روحانیت پس از انقلاب این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام عبدی ابراز داشت: باید گفت که حوزه و روحانیت و به ویژه امام خمینی(ره) در تمامی مراحل انقلاب اسلامی، بیشترین و حیاتی ترین نقش را بر عهده داشته اند و سختی ها و زحمت های فراوانی برای به ثمر رسیدن آن متحمل شده اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن حوزه ها و طلاب، گفت: اکنون نیز حوزه های علمیه و روحانیان باید برای تداوم و حفظ ارزش های انقلاب تلاش کنند و راه آن عمل به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به انقلابی ماندن حوزه و طلاب است.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه در مقابله با آسیب هایی که نظام را تهدید می کند، بصیرت دهی به اقشار مختلف جامعه و ایجاد پیوند میان مردم و ولایت فقیه است.

وی در پایان گفت: مردم در زمان انقلاب و پس از آن همواره پشت سر ولایت فقیه بوده اند و حفظ این ارتباط وظیفه حوزه است، دشمنان اسلام همواره به دنبال این هستند که این وظیفه را از حوزه بگیرند و ارتباط و پشتیبانی مردم از ولایت را قطع کنند و حوزه نباید اجازه دهد که هدف دشمن محقق شود./302/979/ب1

ارسال نظرات