۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۷۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

تداوم انقلاب و تحقق ارزش‌های دینی درگرو نقش‌آفرینی روحانیان

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تداوم انقلاب و تحقق ارزش‌های دینی درگرو نقش‌آفرینی ویژه روحانیان است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی پرداخت و افزود: رسالت سنگین روحانیان و علما در رابطه با نظام اسلامی همچنان ادامه دارد.

وي اظهار کرد: روحانيان با نگهباني از دستاوردهاي انقلاب و مبارزه با آفات، تحریف‌ها و کارشکنی‌های ضدانقلاب نقش ویژه‌ای در تداوم انقلاب و تحقق و عينيت بخشيدن ارزش‌های ديني در ميدان عمل و اجرا داشته و با گسترش فرهنگ و معنويت نقش مؤثري در تبيين و نشر معارف اسلامي ايفا کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصريح كرد: با توجه به اينكه روحانيان اسلام را به‌ خوبی می‌شناسند و می‌توانند اسلام را به‌ درستی به مردم معرفي كنند، وظيفه آن‌ها اين است كه نظام ارزشي اسلام را به شكل صحيح به جهانيان عرضه كنند.

وی اضافه کرد: تداوم انقلاب، تقویت بیش از پیش نظام اسلامی و تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های دینی در جامعه در گرو نقش‌آفرینی ویژه طلاب، روحانیان و علمای دینی است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت مهم روحانيان در انتقال دين و صدور اسلام و انقلاب به تمام دنيا، خاطرنشان كرد: روحانيان بايد با فهم درست دين و بيان آن براي عموم مردم و انتقال دين و ارزش‌های ديني به نسل آينده و تمام دنيا، اسلام را به جهان صادر كرده چهره ظلم‌ستیز انقلاب را به جهانيان معرفي كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی بسیاری از ملت‌ها در مبارزه با حاکمان ظالم است، افزود: اگر امروز ملتی علیه حاکمان ظالم خود قیام می‌کند به تبعیت از انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر دانش و آگاهي طلاب در حفظ و تداوم انقلاب، افزود: طلاب هم در راه تحصيل علم و خدمت به خلق بايد دو ويژگي صبر و شكيبايي را داشته باشند تا بتوانند با اطلاعات صحيح و به‌موقع انقلاب اسلامي را حفظ و حراست كرده به اين طريق ارزش‌های انقلاب را در جامعه اسلامي تبيين كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي گفت: طبق آيه شريفه «اطْلُبُوا الْعِلْمَ‏ مِنَ‏ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد» نباید در طلبگي قانع باشیم بلکه لازم است هميشه طالب علم باشيم؛ زیرا «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و اين درجات زماني ارزش دارد كه در كنار ايمان علم و خدمت به مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: اكنون به بركت انقلاب اسلامي زمينه كار و خدمت براي طلاب و روحانیان به‌ خوبی فراهم شده و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد./9314/302/ب2

ارسال نظرات