۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۷۸۴
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

روحانیت در انقلاب بیشترین نقش را داشت

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حرکت انقلاب بر مبنای اسلام بود بنابراین روحانیت بیشترین نقش محوری را در آن داشت.
لطفی

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش روحانیت در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی علیه استبداد و استکبار، گفت: سه موضوع مردمی بودن، استبکارستیزی و اسلامی بودن از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نادیده گرفتن هر یک از این موارد به منزله انحراف از مسیر اصلی انقلاب و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: زمانی که نخستین شاخصه حرکت یک قیام و انقلاب اسلامی می‌شود طبیعی است که بیشترین نقش محوری را روحانیت داشت که در راس آن حضرت امام راحل قرار گرفته بودند.

لطفی افزود: در همه آنچه  طی خرداد سال 42 در مدرسه فیضیه تا قیام یوم‌الله 19دی در قم و تظاهرات‌ سال‌های 56 و 57 اتفاق افتاد روحانیت در خط مقدم قرار داشت و مردم نیز از آنها تبیعت می‌کردند.

وی گفت: امروز نیز روحانیت با حفظ شأن خود همچون دوران انقلاب برای تداوم، پویایی و بالندگی نظام می‌تواند نقش‌آفرین باشد در غیر این صورت نظام آسیب خواهد دید./302/807/ب1

ارسال نظرات