۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۸۷۸
حجت الاسلام حاجیلویی:

حوزه های علمیه ابعاد انقلاب را برای مردم تبیین کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: رسالت روحانیت نسبت به انقلاب این است که برای مردم تبیین کند که اصل این انقلاب را باید حفظ کرد، چرا که به فرموده امام خمینی(ره) حفظ انقلاب از اوجب واجبات است.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدمهدی حاجیلویی، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ظهر امروز در جمع طلاب همدان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این انقلاب از اول متکی بر توده مردم بوده و در ادامه هم متکی به مردم است.

وی ابراز داشت: این انقلاب تفاوت جدی با انقلاب ها و نظام های دیگر دارد که این تفاوت هم در جنس و هم در هویت آن است چرا که این انقلاب بر خلاف سایر انقلاب ها و حکومت های دیگر، متکی بر توده های مردمی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: در نظام های دنیا اتکا به تفکر خاص و یا گروه و جریان های خاص است ولی جمهوری اسلامی و این انقلاب متکی بر توده های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان این انقلاب متکی بر مردم مانده و مردم هم با توجه به مشکلاتی که دارند از این انقلاب و ارزش های اسلامی چشم پوشی نکرده و پیوند مسؤولان و مردم همچنان مستحکم است.

حجت الاسلام حاجیلویی اظهار داشت: مشکلات، کمی و کاستی ها و حتی کوتاهی بعضی از مسؤولان در حق مردم سبب نشده تا این مردم دست از ارزش های انقلاب و اسلام بردارند چرا که برای تشکیل این انقلاب متحمل هزینه های بسیاری شده اند.

وی تصریح کرد: کسانی که به خوبی و با دقت تاریخ را مطالعه کرده اند و حتی کسانی که در حاشیه این انقلاب بودند شاهد هستند که این انقلاب از حوزه های علمیه صورت گرفته و روحانیت همیشه و در همه حال طلایه دار این انقلاب بوده و خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در ادامه افزود: رسالت روحانیت نسبت به انقلاب این است که برای مردم تبیین کند که اصل این انقلاب را باید حفظ کرد چرا که به فرموده امام خمینی(ره) حفظ انقلاب از اوجب واجبات است.

وی در پایان افزود: امام به همه یاد داد که انقلاب اسلامی متعلق به همه آحاد مردم است و با هر سلیقه ای که دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری هر کس که این کشور را دوست دارد؛ بسیجی و انقلابی است./979/202/ب2

ارسال نظرات