۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۸۹۲
امام جمعه ملایر:

آیت‌الله میرشاه ولد شخصیتی ولایت مدار، مدافع نظام و اسلام بود

امام جمعه ملایر گفت: آنچه امروز باید از آموزه های آیت‌الله میرشاه ولد یادبگیرم و اجرایی کنیم اتحاد بین نیروهای مخلص انقلابی و حرکت در مسیر ولایت فقیه و رهبری است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرشاه ولد و روز ملی ملایر اظهار داشت: 21 بهمن ماه سالروز رحلت این مبارز انقلابی به عنوان روز ملی شهرستان ملایر نامگذاری شده است.
وی آیت‌الله میرشاه ولد را تربیت یافته مکتب اسلام و اهل بیت(ع) دانست، گفت: ایشان شخصیتی ولایت‌مدار داشت و مدافع نظام واسلام بود و مبارزات مردم ملایر در بدو انقلاب را برعهده داشت.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه وجود شخصیت‌هایی چون آیت‌الله میرشاه ولد از نعمت‌های کشور هستند، بیان کرد: وی پرچمدار وحدت، اتحاد و انسجام در شهرستان ملایر بود و تا پایان عمر در مسیر ولایت، رهبری و آرمان‌های انقلاب حرکت کرد و هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبود.
وی با تأکید بر اینکه این عالم روحانی تا پایان عمر با درایت مراقب فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام بود، گفت: امروز وظیفه مهم مردم و مسوولان ملایر ادامه مسیر این مبارز انقلابی در مسیر امام و رهبری است.
امام جمعه ملایر اظهار داشت: معرفی شخصیت‌های برجسته دینی و ولایت مدار چون میرشاه ولد زمینه ساز معرفی انقلاب است و سکوت در این راستا جفا در حق نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام برقراری ماندگاری نام آیت‌الله میرشاه ولد بعداز گذشت 11 سال از درگذشت این عالم روحانی را داشتن گوهر اخلاص و خدمت خالصانه به خلق در راه خدا برشمرد.
وی با بیان اینکه تجلیل از آیت‌الله میرشاه ولد تجلیل از امام راحل (ره )، رهبری و انقلاب است، افزود: اگر ما امروز یادآور خدمات رهبر مبارزات انقلابی ملایر هستیم به این دلیل است که به نظام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله میرشاه ولد افزود: ایشان به عنوان نخستین امام جمعه ملایر منصوب شدند و خدماتی چون، برگزاری نماز جماعت در مسجد حسیب خانی، تأسیس کتابخانه ولیعصر، ساخت مدرسه الغدیر و تالیف چندین کتاب را به انجام رساندند.
 وی افزود: آنچه امروز باید از آموزه های این عالم برجسته یاد بگیرم و اجرایی کنیم اتحاد بین نیروهای مخلص انقلابی و حرکت در مسیر ولایت فقیه و رهبری است.
حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: وی با توجه به روحیه معنوی بالا راه مکتب اهل بیت و تحصیل در حوزه علمیه را برگزید و بعد از طی کردن مراحل حوزوی به درجه اجتهاد نیز نائل شد.
 امام جمعه ملایر بیان کرد: این انقلاب با تلاش‌ها و ایثارگری و از جان گذشتگی هزاران شهید پیروز شده و امروز به دست ما رسیده است.
 وی بر حضور گسترده مردم ولایت مدار ملایر در راهپیمایی 22 بهمن ماه تأکید کرد و افزود: با حضور در راهپیمایی 22 بهمن اعلام می‌کنیم مبارزه با استکبار و صهیونیسم از اصول سازش ناپذیر و دستاوردهای انقلاب ایران است.
حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: 22 بهمن ماه نماد زرینی از وحدت و همبستگی ملت ایران بوده و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل (ره )، شهدا و رهبری است.
در ادامه این مراسم مسوولان شهرستان با حضور در بقعه متبرکه امام زاده عبدالله ملایر مرقد مطهر این عالم ربانی را عطر افشانی و گلباران کردند./979/202/ب1

 

ارسال نظرات