۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۹۹۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رباخوار طغیان‌گر است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان نیازمند بی‌نیاز مطلق است، گفت: کسانی که ربا می‌خورند انسان نیستند بلکه آنها شیطان و اهل طغیانند؛ رباخواران خود را از خدا بی نیاز می‎دانند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت ایام فاطمیه(س) در هیات محبان الزهرا(س) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عالمان مکتب اهل بیت(ع) وجود مبارک سیدبن‌طاووس است.

وی افزود: وی نخستین کسی بود که جشن تکلیف را بنا کرد و گفت: در این لحظه تکلیف، خداوند مرا از بین حیوانات جدا و مرا به جمع انسانها وارد کرد و این لحظه بهترین لحظه عمر من است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان نباید هرگز خود را بی نیاز از خدا بداند، بیان داشت: کسی که به داشته‌های دنیوی خود اکتفا کند و خود را بی نیاز از خدا بداند خداوند او را جزء گروه استغناء قرار می‌دهد، این اشخاص افرادی طغیانگر و متکبر هستند.

استاد حوزه علمیه استغناء را مقدمه طغیان بیان کرد و گفت: تجاوز از حدود الهی طغیان است خداوند در سوره بقره می‌فرماید: کسانی که ربا می‌خورند انسان نیستند بلکه آنها شیطان و اهل طغیانند؛ رباخواران خود را از خدا بی نیاز می‎دانند.

خطیب مشهور گفت: خداوند انسان را با فضل خود به بهشت می‌برد بنابراین انسان نمی‌تواند تنها به عملش اکتفا کند زیرا قبولی آن عمل تنها از طریق خداوند صورت می‌پذیرد، انسان، نیازمند بی‌نیاز مطلق است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: حضرت زینب(س) به محضر الهی فرمودند: من به هیچ عنوان از گدایی محضر تو ناامید و خسته نمی‌شوم، تو کسی هستی که بدترین و دشمن‌ترین دشمنانت را که از درگاهت سه درخواست داشت، مستجاب کردی.

وی ادامه داد: قارون با دیدن ثروت، فرعون با دیدن قدرت و بلعم باعورا با دیدن علمش خودشان را از خدا بی نیاز دانستند و اهل طغیان شدند./202/807/ب1

ارسال نظرات