۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۹۹۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشانه ولایتمداری مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشانه ولایتمداری و بینش عمیق مردم در لزوم حمایت از آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی است.
راهپیمایی 22 بهمن در اهواز

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: 22 بهمن به عنوان مهمترین روز در تاریخ ایران مطرح است، هر کشوری در تاریخ خود روزهای به یاد ماندنی فراوانی دارد و دهه فجر در تاریخ کشور ما برترین و ارزشمندترین روز است زیرا در این دوران تحولی در تاریخ ما بوجود آمد که برای همیشه ماندگار است، البته در گذشته نیز در تاریخ ایران حوادث بزرگی اتفاق افتاده است اما هیچ حادثه ای نتوانسته همانند انقلاب اسلامی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در نتیجه سالها رنج و تلاش امام راحل(ره) در مبارزه با حکومت طاغوت به پیروزی رسید و امروز همه ملت ایران و سایر مستضعفان جهان از ثمرات آن استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل پیدایش انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه‌های علمیه بود و مرجعیت شیعه بود و روحانیت در آن نقش موثری داشتند که این عامل به عنوان یک شاخصه در تاریخ انقلاب مطرح است؛ مؤثرترین رکن در پیدایش انقلاب اسلامی وجود امام راحل(ره) بود که ویژگیهای شخصیتی همچون ایمان قوی، بارزترین ویژگی ایشان بود.

محمودی ادامه داد: امام خمینی(ره) به راه خود ایمان داشتند و به همین دلیل باوجود تمام مخالفت‌ها و ناملایمات در مسیر خود استوار ماندند، نخستین جرقه های مبارزه با رژیم ستم شاهی در دوران نوجوانی امام راحل(ره) ایجاد شد.

وی گفت: بسیاری از افراد تلاش دارند تا در بین مردم جایگاهی پیدا کنند اما باید بدانیم که محبوبیت در بین مردم عطیه‌ای الهی است و امام خمینی(ره) از این موهبت الهی برخوارد بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام راحل(ره) برای رضای خدا قیام کردند و ایمان و تقوای ایشان توانست مردم را به صحنه بیاورد، شاید جوانهای مبارز که قبل از انقلاب شهید شدند حتی امام خمینی(ره) را از نزدیک ندیده بودند اما علاقه زیاد آنها به ایشان آنان را به صحنه وارد کرد.

محمودی عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ای فراهم کرد که احکام و دستورات دین اسلام در جامعه اجرا شود، حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی از ثمرات انقلاب اسلامی است؛ باید توجه داشته باشیم که دشمنیهای بی چون و چرای دشمنان با انقلاب نیز نشان دهنده اثر بخش آن بوده است زیرا قبل از انقلاب شیعه جمعیتی ناشناخته بود و امروز هم قدرت گرفتن روز افزون انقلاب اسلامی ایران به معنای کاهش قدرت استکبار جهانی است.

وی اظهار کرد: خروش بزرگ ملت ایران به رهبری امام راحل(ره) بر علیه نظام سلطه و استکبار که برخاسته از تعالیم دینی و آموزه‌های شریعت مقدس اسلام و به ویژه نهضت عاشورا بوده است، توانست تمامی مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تحت الشعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مجامع جهانی و منطقه‌ای حاضر شده و در همه جهان از آن به عنوان یک کشور قدرتمند یاد می‌شود، ایران اسلامی هر روز مقتدتر از گذشته به عنوان یک کشور امن که در همه عرصه‌های علمی و فنی رشد کرده و توسعه یافته، مطرح است./302/868/ب1

ارسال نظرات