۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۰۵۶
فجر انقلاب؛

دولت متعلق به حزب و گروه خاصی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور همچنین با تأکید بر این که همه در کشور باید در دایره انقلاب اسلامی گام بردارند، گفت: دولت فراجناحی است و متعلق به حزب و گروه خاصی نیست.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن ساری با اشاره به حضور گسترده و بی نظیر مردم در راهپیمایی امروز، این حضور را نشان دهنده عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: مردم کشورمان امروز ثابت کردند که همچنان پشتیبان انقلاب و نظام هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت ایران امروز با این حضور میلیونی خود با اقتدار و صدای بلند با دنیا سخن می گویند، افزود: مردم بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر بودند.

صالحی امیری همچنین حضور در صحنه مردم را مهم ترین رکن پیروزی و اقتدار انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این انقلاب نخستین انقلابی است که با حضور و همبستگی مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان این که مردم کشورمان با توجه به گذشت 38 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اما همچنان به تداوم آن مسیر ارزشمند تأکید دارند، بیان داشت: مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های این انقلاب، نقش بسیار تعیین کننده ای در عزت بخشی نظام ایفا می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تداوم راه امام خمینی(ره) و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی های دشمنان اسلام و انقلاب، راه اسلام را تداوم بخشیدند، تصریح کرد: مردم کشورمان نیز از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره تابع ولایت و رهبری بودند.

صالحی امیری حضور با صلابت و مستمر مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب را تداوم بخش انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی حضور در صحنه مردم بوده است.

وی با تأکید براین که امروز هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور خدمت به مردم کشورمان که همواره در صحنه های انقلاب اسلامی حضور دارند بهره گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وحدت و همدلی را مهم ترین نیاز امروز کشور دانست و با بیان این که همبستگی ملت ایران رمز جاودانه ماندن این انقلاب عظیم است، بیان داشت: امروز کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف به حتم خیانت به انقلاب و آرمان های آن خواهد بود.

صالحی امیری در ادامه سخنان خود با بیان این که اختلاف و تفرقه در کشور تنها به سود دشمنان نظام و انقلاب خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های کشور به منظور تقویت وحدت و همدلی بهره گیریم.

وی با تأکید بر این که امروز باید هم قسم شویم و با کنار گذاشتن اختلافات وحدت و همدلی را سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهیم، تصریح کرد: اختلافات در کشور تنها از سرعت رشد و تعالی کشور می کاهد و مردم ضرر خواهند کرد.

صالحی امیری همچنین در ادامه سخنان خود دولت همه توان خود را برای خدمت به مردم بکار گرفته است، بیان داشت: همه برنامه های دولت برای تأمین منافع مردم و کمک به رفع مشکلات و کاستی ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که یک قوه به تنهایی نمی تواند همه مشکلات کشور را رفع کند بر ضرورت همگرایی و همراهی دیگر قوا با دولت برای خدمت به مردم و رشد و تعالی کشور تأکید کرد.

صالحی امیری با اشاره به این که حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام روشنی به دنیا خواهد بود، ادامه داد: این حضور بی نظیر و باشکوه به حتم رفراندوم دیگری در تأیید انقلاب و نظام اسلامی از سوی ملت ایران بوده است.

وی با بیان این که حفظ عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی مهم ترین اصل دولت در حوزه سیاست خارجی است، تصریح کرد: به حتم هر جا که منافع ملی در خطر باشد دولت با آن مقابله خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که کسانی که ملت ایران را تهدید می کنند باید بدانند که تهدید برای ملت بزرگ ایران نتیجه معکوس خواهد داشت، بیان داشت: امروز ملت بزرگ ایران با همراهی و پشتیبانی دیگر بخش های نظام پشت رهبری انقلاب حرکت می کنند.

صالحی امیری با تأکید براین که مردم کشورمان پاسخ محکمی به یاوه گویی های دشمنان انقلاب اسلامی خواهند داد، گفت: دنیا باید بدانند که زبان سخن گفتن با ملت ایران زبان تهدید نیست بلکه باید با مردم کشورمان با زبان نرم سخن بگویند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حوزه فرهنگی اعتدال و عقلانیت فرهنگی را دنبال خواهیم کرد، گفت: امروز نسل جوان جامعه یک سرمایه مهمی برای کشورمان هستند و نباید نشاط و غرور جوانی را از آنها سلب کنیم بلکه باید رویکرد مذاکره با نسل جوان را در پیش بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید براین که همه در کشور باید در دایره انقلاب اسلامی گام بردارند، افزود: دولت فراجناحی است و متعلق به حزب و گروه خاصی نیست.

صالحی امیری در ادامه سخنان خود به برنامه های مهم اقتصادی دولت در سال آینده اشاره کرد و با بیان این که تلاش دولت برای سال آینده حرکت های مهمی در حوزه معیشت و اشتغال خواهد بود، بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد با جذب سرمایه گذاری های مناسب به رشد هشت درصدی در حوزه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ناامن منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز همه تلاش دشمنان و بدخواهان ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، افزود: امروز گروه های ترویستی در منطقه به نام دین به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند.

صالحی امیری از جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن ترین کشور منطقه یاد کرد و با بیان این که این امنیت در شرایطی است که وضعیت کشورهای منطقه بسیار ناامن است، بیان داشت: امنیت امروز کشورمان مرهون تلاش ها و زحمات فرزندان این انقلاب در نیروهای مسلح است و این افتخار بزرگی برای کشورمان است./950/202/ب2

ارسال نظرات