۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۰۸۳
مدیر مدرسه علمیه کوثریه:

انقلاب اسلامی کانونی برای بیداری اسلامی است

ریاضی گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل قدم برداشتن در راه احیای حکومت اسلامی، سبب برانگیخته شدن دشمنی استکبار جهانی شده است.
انقلاب اسلامی

فرحناز ریاضی، مدیر مدرسه علمیه کوثریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسب یوم الله 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در باب مهمترین شاخصه پیشرفت کشور درسایه انقلاب با گذشت چهار دهه از آن، گفت: بعد از جنگ تحمیلی، سال های توسعه یافتگی کشور را باید از سال 69 بررسی کنیم چون پیش از آن درگیر جنگ تحمیلی بودیم.

وی افزود: از شاخص های مهم پیشرفت کشور در این سال ها، می توان به رشد علمی در زمینه های پزشکی، علوم فناوری، کشاورزی، اهمیت دادن به روستاهای محروم، توسعه راه های شهری و بین شهری، ایجاد مراکز بهداشتی در این روستاها، توسعه مخابرات، پیشرفت های صنعتی و تولیدی، افزایش صنایع نظامی و تسلیحات کشور اشاره کرد. برنده شدن در المپیادهای جهانی از مصادیق و نتایج همین پیشرفت ها است.

مدیر مدرسه علمیه کوثریه در پاسخ به این سؤل که اگر انقلاب ما از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه استفاده نمی کرد، به چه سرنوشتی دچار می شد، گفت: در آن روزها علمای شیعه مانند حلقه های محکم به یکدیگر متصل شده بودند و یک شبکه وسیع فرهنگی را تشکیل داده بودند که رابطه آنها با رهبر انقلاب پیوسته و دائمی و نقش رهبری جامعه از سوی روحانیان بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته بود، مردم با اتکا به رهبران مذهبی و روحانیون با شناختی که از محرومیت های مردم داشتند نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی افزود: امام راحل به دلیل مقام مرجعیتی که داشتند بسیار مورد اطمینان مردم بودند و با آگاهی در سخنرانی های خود، مخالفت خود را علیه رژیم پهلوی و اقدامات ضد مذهبی آنها اعلام می کردند، مردم با هوشیاری کامل برای دفاع از ارزش های دینی با رهبری مرجعیت و روحانیان به پا خاستند و علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند. حمایت مراجع در شهرهای مختلف از امام راحل سبب حمایت مردم از انقلاب و پیروزی آن شد.

ریاضی با اشاره به نقش خواص و مسؤولان در حفظ آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب، اظهار داشت: این گروه مخصوصا، نقش حساسی در این زمینه دارند که یکی از آنها الگو گرفتن از شخصِ امام راحل و جهاد اکبر است. همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشتند و به مسئولان و خواص هشدار دادند که اگر انقلابی نمانیم همانا باید فاتحه انقلاب را بخوانیم؛ خواص باید با جهاد کبیر از کیان نظام جمهوری اسلامی حفظ و حراست کنند و بدانند که مردم نیز به دنبال آنها این گونه عمل خواهند کرد. اگر خواص از خط انقلاب خارج شوند مردم را به سقوط می کشانند.

مدیر مدرسه علمیه کوثریه در تحلیل دشمنی های مکرر جهان استکبار و عوامل آنها در منطقه با انقلاب اسلامی، گفت: باید بدانیم ماهیت نظام ما دینی و اسلامی است و نظام استکبار مخالف اسلام است، چون تمامیت اهداف اسلام، مبارزه با استکبار است، به فرمایش رهبر معظم انقلاب دشمنی استکبار با ایران به خاطر وجود اسلام است، همچنین انقلاب ما به دلیل قدم برداشتن در راه احیای حکومت اسلامی، سبب برانگیخته شدن دشمنی استکبار شده است، به این علت که کشور ایران به دنبال مسلط کردن خود به علوم و فنون مختلف است به یک الگوی جهانی تبدیل شده که آمریکا و ایادی آن از توسعه آن در میان مردم جهان هراس دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل نطفه شوم اسرائیل در کشورهای منطقه به دنبال فتنه گری و نفاق است و انقلاب اسلامی به دلیل مخالفت دیرینه با اسرائیل، خشم آمریکا را برانگیخته است، انقلاب اسلامی نقطه و کانونی برای آگاهی بخشی و بیداری اسلامی است، چون نتیجه آن زیر بار کفر و ظلم نرفتن است./966/302/ب2

ارسال نظرات