۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۰۹۷
آیت الله شبستری:

ماهیت اصلی دولت آمریکا در جهان رسوا شده است

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که عده‌ای سکولار و لیبرال طاقت دیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را ندارند، گفت: مردم ایران فریب خنده‌های اوباما و بلوف های ترامپ را نخواهد خورد.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تقدیر از حضور آگاهانه و حداکثری مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: مردم با حضور میلیونی خود نشان دادند که با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند.

وی با بیان این‌که پیام راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان نظام اسلامی بسیار واضح و روشن است، خاطرنشان کرد: ملت با شعارهای کوبنده اعلام کردند که هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند؛ حضور اقشار مختلف ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال باعث دلگرمی دوستان انقلاب و ناامید شدن دشمنان آن شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که راهپیمایی 22 بهمن مایه یأس دشمنان انقلاب بوده است، افزود: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد؛ البته سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای بازشناسی ریشه‌های این نهضت مردمی بوده است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ملت داشته است، گفت: مبنای انقلاب اسلامی ایران سیاسی و اقتصادی نیست، ریشه‌ این انقلاب فرهنگی و الهام گرفته از انقلاب پیامبر است؛ امام خمینی(ره) با ایمان به مردم، توکل بر خدا و اعتماد به نفس وارد عرصه شد و مقابل رژیم طاغوت ایستاد.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت های غربی و شریقی به پیروزی رسید، اظهار داشت: امام راحل به وعده‌های الهی اعتماد داشتند چون می‌دانستند تا وقتی نصرت خدا هست، غرب و شرق هیچ‌کاره‌اند؛ این در حالیست که قبل از انقلاب، جهانیان تصور می‌کردند اسلام فاقد عنصر مبارزه است.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گفت: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب بوده و اکنون نباید از زبان‌ها بیفتد، قدر انقلاب را بیش از پیش باید دانست؛ چراکه اگر شکرگزار این نعمات باشیم خداوند این نعمت ها را تداوم می‌بخشد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب درآمدهای حاصل از فروش منابع ایران صرف آمریکا، عیش و نوش درباریان و هزینه‌های جاری می‌شد اما انقلاب تبعیض‌ها را از بین برد و فقرا را سروسامان داد؛ مبارزه با بی‌سوادی، بالا رفتن آگاهی سیاسی، جایگزینی ارزش‌های اسلامی با ارزش‌های طاغوتی از جمله برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید قدر دانسته شوند.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که عده‌ای سکولار و لیبرال طاقت دیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را ندارند، افزود: آن عده که هنوز دشمنی آمریکا با ملت ایران را باور نکرده‌اند؛ می توانند به اظهارات اخیر رییس جمهور جدید آمریکا مراجعه کنند؛ البته ترامپ زحمت ما را کم کرد و با دستبند زدن به کودک 5 ساله و سخن گفتن از گزینه‌های روی میز؛ ماهیت آمریکا را عریان و آشکار کرد.

وی افزود: یکی از بهانه‌های استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران ساخت موشک‌های است که از نظر قوانین بین‌المللی تقویت بنیه دفاعی حق مسلم هر کشوری است؛ دشمنان بدانند با حضور نیروهای مسلح همیشه آماده و پشتیبانی ملت ایران هیچ دشمنی تا حال نتوانسته ایران و این نظام را فلج کند و هرگز نیز نخواهند توانست فلج کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم ایران همانطوری که فریب خنده‌های اوباما را نخوردند هراسی هم از بلوف های ترامپ نخواهند داشت، گفت: همچنان‌که هیچ دشمن دیگری نیز نخواهد توانست این ملت بزرگ را فلج کند؛ رئیس جمهور جدید آمریکا با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی، ماهیت واقعی امریکا را در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشت./201/935/ب1

ارسال نظرات