۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۰۱۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عربده‌کشی‌های ترامپ مایه تمسخر آمریکا است

امام جمعه بجنورد گفت: تهدیدها و تشرهای سران آمریکایی برای ملت ایران ذره‌ای ارزش ندارد بلکه سخنان ترامپ مایه تمسخر آمریکا از سوی ملت ایران و سایر مردم دنیا شده است.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای گوناگون انقلاب و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به بازیگر مهمی در همه صحنه‌های دنیا تبدیل شده است.

وی افزود: این در حالی است که پیش از انقلاب و در دوران رژیم ستم‌شاهی ایران بازیچه دست دشمنان و غرب بود و از خود هیچ اراده و استقلالی نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اکنون ایران در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، نظامی و سیاسی در سطح دنیا و منطقه قدرتمند است، تصریح کرد: عامل کسب این اقتدار و افتخارهای متعدد، پیروزی انقلاب و روی کار آمدن و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تثبیت هویت دینی و ملی و توسعه در بخش‌های علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی و توانایی مقابله و مقاومت در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به‌اندازه‌ای قدرتمند شده که با هر رزمایش موشکی تن مستکبران به لرزه درمی‌آید، ادامه داد: اکنون پس از گذشت 38 سال از انقلاب، ایران اسلامی به یکی از قدرت‌های برتر نظامی دنیا تبدیل شده که این موضوع نشان‌دهنده قدرت و عزت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور، اظهار کرد: امروز ایران از نظر تولید علم و فرهنگ هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

مردم با حضور باشکوه در مراسم 22 بهمن ولایتمداری خود را نشان دادند

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی نهادینه شدن هویت دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: امروز فرهنگ شهید و شهادت در میان جوانان این مرز و بوم نهادینه شده؛ به‌گونه‌ای که جوانان ایرانی برای دفاع از حرم و نبرد با مستکبران صف کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی باقدرت و استوار در برابر مستکبران ایستاده و ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های خود عقب‌نشینی نکرده و نمی‌کند و از تهدیدها و عربده‌کشی‌های دشمنان هم هراسی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تهدیدها و تشرهای سران آمریکایی برای ملت ایران ذره‌ای ارزش ندارد بلکه سخنان ترامپ مایه تمسخر آمریکا از سوی ملت ایران و سایر مردم دنیا شده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم مرکز این استان در مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 22 بهمن، اظهار کرد: ملت با این حضور پرشور و شعور بار دیگر وفاداری و علاقه‌مندی خود به نظام اسلامی و ولایت فقیه را نشان دادند.

وی تصریح کرد: مردم ایران با حضور گسترده در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به آمریکا اعلام کردند که نمی‌تواند هیچ غلطی بکند همچنان که تاکنون هم نتوانسته است.

روحانیان باید با مستضعفان همراه و محشور باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، افزود: خدمت به محرومان و مستضعفان از مهم‌ترین وظایف مسؤولان است که نباید هیچ گاه از آن غافل شد.

وی با تأکید بر اینکه همه مدیران، مسؤولان و روحانیان وظیفه دارند خود را با مستضعفان و محرومان همراه و محشور کنند، اضافه کرد: نباید سطح زندگی مسؤولان و روحانیان از سطح زندگی متوسط جامعه بالاتر باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی و حکم تاریخی امام راحل در مورد ارتداد و اعدام سلمان رشدی را نشانه قدرت و عظمت روحانیت در بین ملت ایران دانست و گفت: مردم ایران همواره حامی و پیرو روحانیان بوده و به پیشگامی علما دست به کارهای بزرگی ازجمله انقلاب اسلامی زده‌اند که این ظرفیت باید قدر دانسته شود./201/9314/ب1

ارسال نظرات