۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۱۸۵
آیت الله علم الهدی:

انقلاب اسلامی، انقلابی نهادینه شده و غیرقابل سقوط است

آیت الله علم الهدی گفت: حضور مردم در راهپیمایی نشان داد انقلاب ما انقلابی نهادینه شده و تضمین شده است که به هیچ وجه قابل سقوط، ارتجاع و بازگشت نیست.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار مشهد مقدس در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار کرد: در درجه اول این راهپیمایی به مثابه اعلامی به خداوند و وجود مقدس امام زمان(عج) بود که اگر رهبر و انقلاب را دوست داریم و پای آن ایستاده ایم، به عشق آن هاست و با این امید که انقلاب اسلامی به انقلاب امام زمان(عج) متصل می شود.

انقلاب اسلامی قابل ارتجاع و زوال نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین پیام راهپیمایی مردم انقلابی ایران، تصریح کرد: این حضور مردم نشان داد انقلاب ما یک انقلاب نهادینه شده و تضمین شده است که به هیچ وجه قابل سقوط، ارتجاع و بازگشت نیست، ما در واقع این پیام را به دشمن رساندیم که انقلاب ما، انقلابی نیست که با توطئه و فتنه از بین برود.

آیت الله علم الهدی با مقایسه انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب هایی که به پایداری دست نیافتند، خاطرنشان کرد: نمونه حرکت های مردمی در انقلاب ما، اجازه نداد که این انقلاب در نطفه خفه شود؛ در حالی که برخی انقلاب ها مردم به پا خاسته شان را ناامید می کنند و یا آن ها را از اهداف انقلاب منصرف می کنند و این انقلاب ها در نطفه خفه می شوند.

دشمن موفق نشد انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کند

وی به علل پایداری انقلاب اسلامی مردم ایران پرداخت و اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب، دشمن در خط براندازی انقلاب اسلامی خیلی توطئه کرد. آن ها هم به طور مستقیم حرکت مردم را سرکوب می کردند و هم به طور غیر مستقیم قصد داشت با تقویت جریان های سیاسی ملی گرا، منافق و ملحد مسیر انقلاب را منحرف کند. اما مردم با بصیرت و هوشیار ما به دنبال یک امام بیدار آفرین راه افتاده بودند و باعث شدند دشمن نتواند انقلاب را در نطفه خفه کند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: نوع دیگر انقلاب ها، انقلاب هایی بود که به پیروزی می رسید اما جوانمرگ می شد و دچار ارتجاع می شد؛ حتی بسیاری از انبیاء(ع) علیرغم این که انقلابی آسمانی داشتند، حرکت شان دچار ارتجاع شد. برای نمونه حضرت موسی(ع) مردم را از شر فرعون نجات داد اما وقتی 40 روز مردمش را برای میقات پروردگار تنها گذاشت و 10 روز دیرتر شد، مردم بت پرست و گوساله پرست شدند. انقلابی که دچار ارتجاع شود، جوانمرگ خواهد شد.

توطئه جوانمرگ کردن انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد

آیت الله علم الهدی با بیان این که انقلاب اسلامی به عاقبت انقلاب های جوانمرگ شده دچار نشد، یادآور شد: از روز اول پیروزی انقلاب تا به امروز که 38 سال گذشته، دشمن در موقعیت های مختلف ویروس ارتجاع را به سوی انقلاب ما فرستاده تا این مردم پشیمان شده، از انقلاب خسته شوند و دغدغه مند معیشت و اقتصاد و زندگی فردی شوند و از انقلاب دست بردارند اما خوشبختانه دشمن در این مسیر هم ناکام مانده است و امروز جوانان ما نشان داده اند که سریع تر از نسل اول انقلاب برای این حرکت می دوند.

وی ادامه داد: ما باید این نکته را بدانیم که امروز سالروز پیروزی انقلاب است اما سالروز تحقق انقلاب نیست. پیروزی انقلاب با تحقق آن فرق دارد. رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان همین نکته را فرمودند که «انقلاب به تدریج محقق می شود و هنوز ما در میانه راه هستیم.» در حالی که عده ای می گویند انقلاب تمام شده و دیگر کافی است که 38 سال با دنیا درگیر شدید و «مرگ بر آمریکا» گفتید و زندگی پر خطر در برابر دشمن را تحمل کردید.

انقلاب اسلامی به پایان نرسیده و تازه در میانه راه هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حرکت انقلاب اسلامی پس از پیروزی تازه آغاز شده و هدفش این است که به عدالت اجتماعی تأثیرگذار بر تمام اقتصاد کشور دست پیدا کند؛ هدفش این است که مردم یک زندگی اسلامی واقعی داشته باشند و جامعه ما جامعه ای اسلامی در تحت حاکمیت دینی باشد و در این مسأله تا آن جا رشد کند که این حاکمیت دینی را از حاکمیت بر مرز جغرافیایی به حاکمیت دنیا برساند و رهبر غایب ما بر دنیا حاکم بشود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ما در میانه راه انقلاب هستیم؛ حالا از همین جای راه خسته شویم و برگردیم؟ آمریکا را رها کنیم تا هر کاری خواست انجام دهد؟ آمریکایی که در گذشته به صرف رقم خوردن اراده اش، دو میلیون صهیونیست ناپاک ذلیل خوار را بر 80 میلیون عرب مسلمان پیروز می کرد اما امروز با همه قدرتش در مقابل یک تعداد بچه شیعه در 33 روز جنگ به ذلت و بدبختی می افتد.

22 بهمن امسال تداوم حرکت سال 57 است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: 22 بهمن سال 95، تداوم پیروزی سال 57 است؛ یعنی ما در پیروزی لحظه به لحظه داریم پیش می رویم و امروز پیروزی هایی در منطقه داریم که در سال 57 این پیروزی ها را نداشتیم. پس ما هنوز در میانه راه هستیم و به برکت اعتقاد و دین مداری مردم و رهبری پیامبرگونه یک رهبر بیدارساز و هوشیار که این امانت را از امام(ره) تحویل گرفته و آن را پیش می برد، داریم جلو می رویم.

وی با اشاره به نقش پررنگ ولی فقیه در پیشبرد اخداف انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز به نقطه ای رسیده ایم که دشمن می داند تمام موفقیت های ما و تمام شکست های خودش در فتنه ها، معلول یک علت است و آن علت، وجود یک رهبر بیدارساز و بصیرت آفرین است. از همین رو تمام حمله ها را متوجه ستون خیمه نظام کرده تا با تمام فتنه ها این خیمه را پایین بکشد.

ولایتمداری مردم در دهه فجر امسال، آن را به فجر فاطمی تبدیل کرد

آیت الله علم الهدی به همزمانی دهه فجر سال جاری با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: صدیقه اطهر(س) جلوی کاروان انقلاب ما قرار گرفت تا هم آموزش سمعی بدهد و هم آموزش بصری که مردم ما در حمایت از ولایت مانند ایشان ایستادگی کنند و فجر سی و هشتم ما از این منظر یک فجر فاطمی شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به مردم اظهار کرد: ای مردم دلداده صدیقه اطهر(س)، این را بدانید که نمی توانید پای ولایت نمی توانید باشید مگر این که بصیرت و صبر داشته باشید. توطئه دشمن را بشناسید و تیرهایی که به وسیله جریان های سیاسی ضد ارزشی سکولار به سوی مقام ولایت چرتاب می کنند را نیز بشناسید. اجازه ندهید این جریان وارد عرصه شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که «صبر انقلابی تا چه جایی ادامه دارد؟»، خاطرنشان کرد: در این زمینه حضرت زهرا(س) به ما آموزش بصری داده اند؛ باید تا جایی که حضرت زهرا(س) پای ولایت ایستادگی کردند، صبر کنیم. جایی که وقتی به حضرت(س) فرمودند «یا شوهرت جریان انحرافی رهبری را بپذیرد یا خانه ات را آتش می زنیم.» اما ایشان از پشت در تکان نخوردند تا جایی که فرزند ایشان را شهید کردند و کار به جایی رسید که امام صادق(ع) در وصف آن فرمودند «سبب مرگ مادرم زهرا(س) همان غلاف شمشیر قنفذ بود.»/820/201/ب2

ارسال نظرات