۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۱۹۸
استاد حوزه:

سهم خواهی برخی از انقلاب جامعه را رنج می دهد

حجت الاسلام یوسفی راستگو گفت: از جمله بیماری های خطرناک و مسری که انقلاب عزیز ما این روزها از آن رنج برده و با آن دست و پنجه نرم می کند حقوق های نجومی، کاخ نشینی، اختلاس های میلیاردی و سهم خواهی از انقلاب است.
حجت الاسلام یوسفی
انقلاب اسلامی

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، استاد حوزه علمیه سفیران همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت بحث نقش روحانیت در تبیین و صیانت از دستاوردهای انقلاب، گفت: حوزه های علمیه باید مرکز رشد و بالندگی عالمان دینی و انقلابی باشد.

وی افزود: عالم دینی باید به تعبیر امام علی(ع) با بینش، بصیر و با استقامت باشد تا بتواند پرچ دار لایقی برای ادامه مسیر انقلاب که مسیر  اهل بیت(ع) است، باشد.

حجت الاسلام یوسفی راستگو ادامه داد: این مسیر دشوار و البته پرافتخار مستلزم شناخت موانع و آسیب های پیش روی انقلاب است که طلاب باید در این مسیر به خوبی ایستادگی و حرکتی رو به جلو داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:  عالمان انقلابی چون طبیبان دردشناس، دردها را شناخته و با نسخه های شفابخش قرآن و معارف اهل بیت(ع) در مسیر درمان جوامع اسلامی بکوشند.

استاد حوزه علمیه سفیران ابراز داشت: با نگاهی به وضع کنونی انقلاب متوجه می شویم  که درد موجود در بدن انقلاب ما که در آستانه بلوغ است مانند درد دندانی است که از لحاظ ظاهری خوب بوده ولی در باطن درد شدیدی را احساس می کند.

وی در ادامه افزود: نقش روحانیت نسبت به این انقلاب به تعبیری مانند طبیبی است که با معاینه دندان شخص بیمار متوجه می شود که این درد ناشی از پوسیدگی است که در درون دندان ایجاد شده که باید هرچه سریع تر این پوسیدگی را ترمیم کرد تا سبب از بین رفتن تمام دندان و تحمل درد بیشتر نشود.

حجت الاسلام یوسفی راستگو تصریح کرد: از جمله بیماری های خطرناک و مسری که انقلاب عزیز ما این روزها از آن رنج برده و با آن دست و پنجه نرم می کند حقوق های نجومی، کاخ نشینی، اختلاس های میلیاردی و سهم خواهی برخی از انقلاب است.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل پایداری این بیماری ها ریشه در فاصله گرفتن بعضی از مسؤولان و جامعه از معارف و آموزه های دینی است و یا به تعبیر بهتر ریشه در عدم خودسازی و کنترل نفس دارد.

حجت الاسلام یوسفی راستگو در پایان افزود: رسالت بیان و تبلیغ معارف دین و ترویج ارزش ها و تقبیح ضد ارزش ها در جامعه بر عهده حوزه های علمیه و عالمان دینی است./979/302/ب2

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات