۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۴۸۰۲۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی:

نقش زنان در پیروزی انقلاب فراموش نشدنی است

امام جمعه پردیسان با تجلیل از نقش بانوان در پیروزی انقلاب گفت: اگر مردان برای پیروزی انقلاب اسلامی وارد میدان شدند و در 8 سال دفاع مقدس از این کشور و نظام محافظت کردند به واسطه تشویق و ترغیب‌های بانوان بوده است.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم در خطبه‏ های امروز نمازجمعه پردیسان به مناسبت آغاز ایام فاطمیه تمامی خطبه اول نماز جمعه این هفته را به تکریم شخصیت حضرت فاطمه (س) و خطبه دیگر را به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اختصاص داد و گفت: محمد تقی بافقی هفتاد سال پیش به خاطر مقابله با کشف حجاب در مقابل رضاخان ایستاد و هر چند کتک خورد ولی باعث شد که کشف حجاب 8 سال به تأخیر بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: امروز فضای مجازی و طرفداران رضاخان به دنبال کشف حجابی هستند که رضاخان در آن زمان نتوانست انجام دهد، از این رو طلاب باید در مقابل بی‌حجابی بایستند و نگذارند که ایادی کفر پیروز شوند.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی امام خمینی (ره) در برپایی حکومت اسلامی در تمجید از زنان انقلابی ابراز داشت: امام راحل می‌فرماید «ما نهضت خود را مدیون زن‌ها می‌دانیم» و «بانوان عزیز ما سبب شدند که مردان جرأت و شجاعت پیدا کنند» و از نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل می کردند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به نقش زنان در تحقق ادیان الهی گفت: پیامبر اسلام (ص) خود را مرهون حضرت خدیجه (س)، امیر مؤمنان (ع) خود را مدیون حضرت فاطمه (س) و امام حسین (ع) خود را مدیون حضرت زینب (س) می‌دانست. در کنار هر رجل دینی خانمی ایستاده بوده است؛ این بانوان ما بودند که هم در پیروزی انقلاب نقش داشتند و هم جوانان خود را به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل فرستادند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به اینکه حداقل نیمی از جمعیت ایران اسلامی را زنان تشکیل می‌دهند گفت: چهل میلیون بانوی کشور در تمام صحنه‌ها همچون بسیج، پلیس و پزشکی که حضورشان نیز ضروری است فعالیت می کنند، مگر می‌شود زنان را در آموزش و پرورش، بیمارستان، زندان و نیروی انتظامی به مردان سپرد؟

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که زنان با آن‌ها درگیر هستند تصریح کرد: زنان آسیب‌دیده، بی‌سرپرست، بد‌سرپرست، خود‌سرپرست زیاد داریم، همین خانم‌ها در راهپیمایی شرکت می‌کنند پس نظام اسلامی باید فکری کند، این‌ها محجوب و محرومند، همین‌ها از رأی دهندگان در انتخابات هستند.

امام جمعه پردیسان با تشکر از مردم به جهت شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ابراز داشت: این رییس جمهور آمریکایی تازه وارد مقداری شما را تحریک کرده بود که با این راهپیمایی از فردا ادبیاتش عوض خواهد شد./836/پ202/ص

ارسال نظرات