۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۲۰۹
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات:

مسؤولان بدانند ملت هیچ گاه دست در دست آمریکا نمی گذارد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از ویژگی های انقلاب اسلامی در تداوم نهضت حسینی برشمرد و گفت: مسؤولان بدانند این ملت نه اکنون و نه در آینده، دست پاک شهیدان و پدران و مادران شهیدانش را در دست پلید آمریکا نمی گذارد و سازش نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور  در بیانات پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، با تأکید بر دینی بودن انقلاب ایران گفت: تردیدی نیست که این انقلاب با مبانی دینی به وجود آمده و با حفظ این ارزش ها هم باید راه خود را ادامه دهد.

شعارهای مردم، شناسنامه انقلاب اسلامی بود

وی در ادامه، شعارهای انقلابی مردم را پرمفهوم و هدفمند دانست و افزود: حرف انقلاب و قضاوت مردم نسبت به انقلاب را باید از مردم شنید از این رو شعارها و رفتار وگفتار مردم در روزهای انقلاب نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه شعارهای انقلاب، بیانگر خواسته های و علت حضورشان در صحنه بود، تصریح کرد: مروری بر این شعارها نشان می دهد که مردم چه می خواستند و برای چه انقلاب کردند آن هم با هزینه های سنگین.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات اضافه کرد: این ها از سوی سخندانان و ادبا ساخته نشده و کلمات آهنگین و منظم آن برخاسته از اعتقادات صاف و پاک و زلال مردم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب ما وامدار انقلاب عاشورا است، خاطرنشان کرد: مردم در تظاهراتهای خود شناسنامه انقلاب را نشان می دادند؛ اینکه نهضتشان حسینی است و  خصوصیات نهضت عاشورا را دارد.

استکبارستیزی هم در پیروزی و هم در تداوم انقلاب اسلامی نقش دارد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، استکبارستیزی را از جمله ویژگیهای مشترک انقلاب اسلامی ایران و انقلاب حسینی دانست و افزود: مانند نهضت امام حسین(ع)«هیهات منّا الذله» در متن نهضت انقلاب اسلامی وجود دارد و هم در پیروزی و هم در تداوم انقلاب، این شعار نقش داشته و دارد و اگر این شعار را حذف کنیم دیگر انقلاب ما حسینی نخواهد بود.

با تکیه بر فرهنگ عاشورا مقاومت می کنیم

وی با اشاره به شعار«محرم آغاز نهضت ماست/ امریکا دشمن ملت ماست» در زمان انقلاب اسلامی، گفت: ما با تکیه بر فرهنگ عاشورا مقاومت می کنیم و با همین روحیه بود که مردم در زمان طاغوت شعارمی دادند «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد».

فرهنگ شهادت موتور محرک انقلاب اسلامی است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات با اشاره به جایگاه والای فرهنگ شهادت در اسلام، آن را موتور محرک انقلاب اسلامی معرفی و اظهار کرد: با توجه به همین ارزش شهادت بود که مردم شعار می دادند «نه سازش نه ذلت نبرد تا شهادت».

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی و انقلاب حسینی، ظلم ستیزی مطابق تعالیم اسلام است.

مسؤولان بدانند ملت هیچ گاه دست در دست امریکا نمی گذارد

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام خمینی(ره) درباره ماهیت امریکا و اسرائیل و دشمنی آنان با انقلاب اسلامی، یادآور شد: کسانی که کشور را مدیریت می کنند بدانند این ملت نه اکنون و نه در آینده دست پاک شهیدان و پدردان و مادران شهیدانش را در دست پلیدامریکا نمی گذارد و سازش نمی کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات اضافه کرد: امریکا دشمن اصلی ما است و آنها که فرش قرمز آماده کرده اند تا زیر پای کثیف امریکا پهن کنند، این آرزو را به گور می برند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: از مفاهیم بسیار ارزشمند در ادبیات انقلاب، واژه حزب الله است که خداوند به آنان وعده پیروزی نهایی داده و مقابل آنها حزب شیطان قرار دارد.

وی افزود: احزابی همچون جبهه ملی، حزب ملت ایران، حزب مردم، چریکهای فدایی خلق و سازمان مجاهدین در آغاز پیروزی انقلاب، درصدد مصادره آن بودند ولی مردم به خیابان ها آمده و پاسخ دادند «حزب، فقط حزب الله»، «حزب الله می میرد سازش نمی پذیرد».

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات با تأکید براینکه شعارهای مردم در زمان انقلاب، حاوی پیامهای مهم و در پاسخ به رخدادها و جریانات اجتماعی روز بود، افزود: در شرایطی که انحلال ارتش از سوی منافقین پیشنهاد شده بود، مردم هوشمندانه شعار می دادند «ارتش کنار ملت آماده جهاد است/ رمز موفقیت، وحدت و اتحاد است».

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: بعد از پیروزی انقلاب همچنین توطئه هایی علیه رهبری و امامت جامعه صورت گرفت که باز هم مردم با شعارهایی همچون «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «حزب فقط حزب الله/ رهبر فقط روح الله» قاطعانه آن را پاسخ دادند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن مردم و نهادها خاطرنشان کرد: مسجد، مدرسه، دانشگاه، حوزه و همه ملت و دولت ما باید روحیه انقلابی داشته باشند./201/930/ب1

ارسال نظرات