۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۸۰۲۱۸
آیت الله عبداللهی:

مردم نشان دادند در دفاع از ولایت پیرو حضرت زهرا هستند

استاد حوزه علمیه با بیان این که حضرت زهرا(س) تمام تلاش خود را برای دفاع از ولایت انجام داد، گفت: مردم ایران نشان دادند که پیرو حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت هستند.
آیت الله محمود عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد خاتم الانبیا(ص) پردیسان قم با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در قرآن واژه وحی در دو معنی به کار رفته است.

وی خاطرنشان کرد: یک نوع وحی نبوتی است که شریعت را از عالم الوهیت دریافت می کند و نوع دیگر حالتی است که در علم کلام به آن الهام گفته می شود و خداوند در ارتباطی که با مادر حضرت موسی(ع) و حضرت مریم(س) داشته است از این نوع ارتباط به وحی یاد کرده است.

آیت الله عبداللهی با بیان این که ارتباط با عالم غیب مخصوص پیامبران(ص) نیست، ابراز داشت: یکی از فضایل حضرت زهرا(س) ارتباط با عالم غیب بود که بعد از رحلت پیامبر(ص) جبرئیل بر حضرت زهرا(س) به صورت مستمر نازل می شد و از آینده خبر می داد که این اخبار با کتابت حضرت علی(ع) در صحیفه حضرت فاطمه(س) جمع آوری شده است.

وی به جایگاه معرفتی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: هرچه معرفت انسان بالاتر برود عبادات او هم جایگاه بالاتری خواهد داشت؛ در رابطه با عبادات حضرت زهرا(س) در روایتی نقل شده است که هر وقت ایشان به عبادت می ایستاد هفتاد هزار ملک مقرب خدا تهنیت می گفتند و از این عبادت متعجب بودند.

استاد اخلاق حوزه علمیه علت جایگاه حضرت زهرا(س) را نه به خاطر نسبت ایشان با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بلکه به خاطر شخصیت خود آن حضرت دانست و افزود: امام خمینی(ره) در موارد مختلفی این مطلب را بیان می کردند که حضرت زهرا(س) خلاصه همه انبیای الهی است و باید برای ما الگو باشد.

وی به اهتمام حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع تمام قد حضرت زهرا(س) از ولایت به این خاطر است که ولایت قوام دین است اگر ولایت نباشد نتیجه اش می شود عربستان امروز که علیه مسلمانان با یهودیان صهیونیست هم پیمان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیام حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پشتیبانی از ولایت توصیف کرد و گفت: یکی از محورهای نظام ما ولایت مداری است و علی رغم این که دشمنان به دنبال تضعیف ولایت فقیه هستند اما مردم نشان داده اند که با وجود مشکلات اقتصادی پشتیبان ولایت هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر واژه نفوذ خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان فرهنگی به آسیب های فرهنگی که در جامعه رواج دارد توجه نمی کنند./843/پ202/ی

ارسال نظرات