۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۰۲۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مشکلات خانوادگی ناشی از عدم شناخت دستورات و معارف اهل بیت است

حجت الاسلام پورذهبی گفت: مشکلاتی که در مسائل شرعی و حکومتی داریم از عدم شناخت اهل بیت(ع) ناشی می شود؛ کسی که با اهل بیت نباشد، در واجبات و محرمات و سلوک شخصی و خانوادگی دچار مشکل می شود.
پورذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه عالی شهید مطهری زاهدان برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 22 سوره فاطر افراد بعد از پیامبر را به سه دسته تقسیم می‌کند.

وی ادامه داد: این آیه می‌فرماید ما کتاب را برای بندگان به میراث گذاشتیم؛ گروه اول به خود ظلم می کنند، گروه دوم مقتصدین هستند و گروه سوم در خیرات سبقت می‌گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، گفت: مصادیق این سه گروه در روایات امام باقر(ع) آمده است؛ ایشان فرمدند سابق به خیرات، امام علی(ع) است، مقتصد کسی است که امام را می شناسد و ظالمان کسانی هستند که امام را نمی شناسد.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به عجز پیامبر به درگاه خدا، خاطرنشان کرد: بعد از نزول آیه پیامبر به خداوند عرض کرد که این امر را مقدر نکند و خدا گفت این حاجت ادا نمی شود اما باز هم پیامبر اصرار کرد و سپس آیه اول سوره عنکبوت نازل شد که امت تو باید امتحان پس دهند.

وی افزود: نه تنها این امتحان برای امام و انقلاب هم مانند اسلام رخ داد؛ خیلی ها که ادعا داشتند امروز نه تنها فکر آنها بلکه کل شخصیت آنان عوض شده و در مسائل بسیاری تشکیک می کنند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب وظایف روحانیت را هدایت معنوی، هدایت سیاسی و خدمت‌رسانی دانسته‌اند؛ از این رو قصه حکومت دینی، لذت بردن و استفاده از امکانات آنچنانی نیست؛ امام و مردم نیز با این نیت انقلاب کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت معرفت به اهل بیت(ع)، اظهار داشت: اکنون برداشت از دین و معالم دین به کجا رسیده است؟! مشکلاتی که در مسائل شرعی و حکومتی داریم از عدم شناخت اهل بیت(ع) ناشی می شود، کسی که با اهل بیت(ع) نباشد، در واجبات و محرمات و سلوک شخصی و خانوادگی دچار مشکل می شود؛ بنابراین عدم شناخت دستورات و معارف اهل بیت(ع) سبب مشکلات خانوادگی است./831/202/ب2

ارسال نظرات