۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۸۰۲۳۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

افتتاح نخستین شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در هرمزگان، برگزاری آیین شب شعر فجر بر روی عرشه شناور «لندی گراف» در بندرپل و تاکید بر ارائه خدمات به مردم از سوی مسؤولان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی الهیاری مدیر‌کل کمیته امداد هرمزگان در مراسم افتتاح نخستین شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت هرمزگان که با حضور مدیران ارشد استان و نماینده ستاد صندوق قرض‌الحسنه در بندرعباس برگزار شد گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی برای سپرده‌گذاری خیران و بنگاه‌‌های اقتصادی با هدف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کارگشایی به محرومان و نیازمندان افتتاح شد.

وی ‌افزود: سرمایه فعلی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در هرمزگان 40 میلیارد تومان است که 36 میلیارد تومان آن در حال گردش است.

مدیر‌کل کمیته امداد هرمزگان در مورد دریافت‌کنندگان وام از این صندوق اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین حوزه دریافت‌کنندگان وام مربوط به بخش اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان است که تا سقف 300 میلیون ریال بدون احتساب سود ‌با کارمزد سه درصد وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

الهیاری ادامه داد: با توجه به استقبال مردم در زمینه اعطای کمک‌های خداپسندانه برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان‌، کمیته امداد امام (ره) فرصت‌‌های مختلفی را برای جذب کمک‌های مردمی فراهم ساخته‌ است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به مشارکت‌‌ های مردمی در راستای حمایت از محرومان در استان هرمزگان اظهار داشت: خیران و نیکوکاران هرمزگانی در 10 ماهه امسال 67 میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌، 26 درصد افزایش یافته است.

در ادامه این مراسم بهروز اکرمی معاون سیاسی‌‌ امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: فعالیت‌های دستگاه‌های حمایتی در کشور تا زمانی که خانواده‌های نیازمند هستند تدوام دارد و تشکیل صندوق قرض‌الحسنه به عنوان یک هدف مفید و ارزشمند در کاهش جمعیت افراد نیازمند و توانمند‌سازی خانوادهای مددجو مفید و موثر است.

اکرمی با بیان اینکه یکی از دلایل ارزشمند بودن قرض الحسنه نسبت به صدقه می تواند به فعال‌سازی در جامعه و حضور در تولید و بازگشت اقساط آن جامعه را پویا کند، افزود: همه باید نسبت به آگاه‌سازی مردم از کارکرد صندوق امداد ولایت تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر عضویت تمامی مدیران عضو شورای اداری استان در این صندوق تاکید کرد و ادامه داد: می‌توان با راهکارهای متنوع و برنامه‌های مدون کارکنان دولت  و  اقشار مختلف مردم برای سرمایه‌گذاری تشویق کرد.

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: برای تاسیس این صندوق هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات امداد و صندو قرض‌الحسنه امداد در سال 94 این است که توانستیم روزانه یک هزار فقره وام به نیازمندان پرداخت کنیم.

سوری تصریح کرد: ‌براساس برنامه‌ریزی انجام شده 60 درصد تسهیلات مالی این صندوق به مددجویان نیازمند تحت حمایت این نهاد و 40 درصد نیز برای نیازمندان غیر تحت حمایت در نظر گرفته شده است.

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور با اشاره به اینکه افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه  امداد برای عموم آزاد است، افزود: دستگاه‌ های اجرایی مختلف و مردم  استان با سپرده‌ گذاری و افتتاح حساب در این صندوق می‌ توانند در ارائه وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند شریک شوند.

سوری در پایان بیان داشت: تا کنون 30 شعبه در 28 استان کشور افتاح شده و سه شعبه دیگر نیز تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

آیین شب شعر فجر بر روی عرشه شناور «لندی گراف» در بندرپل برگزار شد

کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در این آیین، رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی را وحدت دانست و گفت: آرزوی علما و بزرگان تاریخ همه این بوده که ما بتوانیم امت اسلامی متحدی داشته باشیم و در مقابل استکبار بایستیم.
 
وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این نشانه بیانگر توجه به رشد اختراعات، ابتکارات و رسیدن به قله های فناوری دانش است و افتخار بزرگی است که شعر بعد از انقلاب اسلامی اصلاح و تکامل یافته و دلیل رشد در جامعه ما و جامعه بین المللی شد.
 
نجفی برزگر با اشاره به بیانات امام(ره) که یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی وحدت مردمی بود، افزود: انقلاب اسلامی توانست وحدت اسلامی را پایه گذاری کند و این از برکت رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی می باشد.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان نیز هدف از برگزاری این آیین را گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بزرگداشت شاعران استان، ایجاد وحدت و معرفی شعرا برشمرد و افزود:دانشگاه پیام نور هرمزگان با ایجاد بستری مناسب، زمینه حضور بیش از پیش هنرمندان، شاعران، نویسندگان و محققان را دردانشگاه فراهم کرده است.
 
قائدی عنوان کرد: ظرفیت ها، استعدادهای سرشار و مفاخر ارزنده ای در استان وجود دارد که می تواند پشتوانه خودباوری وتجدید هویت برای فرزندان این خطه نیلگون خلیج فارس باشد.
 
وی گفت: تولید شعر، مقاله، کتاب، مجله، واژه نامه، نقد آثار موجود را در اولویت قرار دهیم و در حفظ و ماندگاری و پیشرفت فعالان این حوزه و مولفین و شاعران تلاش کنیم.
 
گفتنی است، در این آیین که به همت دانشگاه پیام نور بندرخمیر و با همکاری آموزش و پرورش، سپاه امام سجاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد، شاعران شیعه و اهل سنت شعرخوانی کردند.

مسؤولان در مسیر ارائه خدمت به مردم دریغ نکنند

جاسم جادری استاندار هرمزگان در جمع مردم بندرعباس با بیان اینکه امروز کشور ما در مسیر عقلانیت و تدبیر گام برمی‌دارد، گفت: ما مسئولان وظیفه داریم قدردان مردم باشیم و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی افزود: مردم هرمزگان به عنوان حافظان خلیج فارس و تنگه هرمز همواره به نحو احسن وظیفه خویش در دفاع از آرمانهای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب را انجام داده‌اند.

استاندار هرمزگان بیان‌ داشت: این حضور گسترده برای زورگویان جهانی این پیام را داشت که هرچه ما را بیشتر تهدید کنند، مردم ایران اسلامی با اتحاد بیشتری در دفاع از راه و آرمان خود می‌ایستند و پاسخ محکمی به آنها می‌دهند.

جادری گفت: در اثر مقاومت و ایستادگی ملت ایران، اقدامات دشمنان در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته راه به جایی نبرده و ملت با قدرت به این مسیر ادامه می‌دهند.

وی ابراز داشت: مردم همیشه در صحنه استان هرمزگان در سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی نیز همچون گذشته در دفاع از ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حماسهای دیگر رقم زدند. 

جادری با بیان اینکه امروز کشور ما در مسیر عقلانیت و تدبیر گام برمی‌دارد، اظهار داشت: ما مسؤولان وظیفه داریم قدردان مردم باشیم و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: مردم ما امروز ثابت کردند که جواب هرکس را که از موضع زور در برابر ما وارد شود را با مشتهای گره کرده خود می‌دهند و این حضور شکوهمند مردم نشان داد که در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند./303/851/ب1

ارسال نظرات