۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۲۶۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

کنگره «عالم واقف» در لرستان برگزار می شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری کنگره «عالم واقف» در استان خبر داد و گفت: این کنگره با محوریت آیت‌الله قاضی در دهه دوم ایام فاطمیه برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: کنگره «عالم واقف» یازدهم اسفندماه سال جاری با محوریت آیت‌الله قاضی برگزار می شود.

وی وقف از دیدگاه قرآن و عترت، نقش وقف در برطرف سازی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، وقف و اقتصاد مقاومتی را از جمله محورهای کنگره عالم واقف عنوان کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان بیان داشت: پرداختن به خدمات آیت الله قاضی خرم آبادی در امورات خیر و ارائه راهکارهای نوین با رعایت شرع و قانون در بهره ‌برداری از موقوفات از دیگر محورهای برگزاری این کنگره است.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ وقف در جامعه به عنوان عاملی اثرگذار در برطرف سازی مشکلات جامعه، بیان داشت: برگزاری این کنگره فرصتی برای تبیین ارزشها است.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری کنگره عالم واقف بتوان فرهنگ وقف را در جامعه تبیین و نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

گفتنی است، مرحوم آیت‌الله مهدی قاضی در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده ‌ای مذهبی در خرم‌آباد متولد شد و از نخستین گروه طلاب خرم‌آباد بود که برای فراگیری علوم دینی به حوزه علمیه قم رفت و از شاگردان امام خمینی(ره) و مرحوم آیت‌الله کمالوند بود.

آیت الله قاضی خرم آبادی در تشکیل و بنیان حوزه کمالیه خرم‌آباد آیت الله کمالوند را یاری کردند و پس از رحلت مرحوم کمالوند سرپرستی این حوزه علمیه را بر عهده گرفت، ایشان منشأ خدمات فرهنگی، دینی، علمی و اجتماعی در لرستان بود.

بر اساس این گزارش، راه اندازی کارخانه برق در خرم‌آباد، ایجاد کارخانه گچ، کارخانه جوجه‌کشی ماشینی، احداث محله بزرگ قاضی‌آباد و ایجاد آن با اصول و ضوابط نوین شهرسازی و تأسیس دبیرستان ملی مذهبی پسرانه علوی در قاضی‌آباد ازجمله فعالیتهای مرحوم آیت الله قاضی خرم آبادی پیش از انقلاب بود.

گفتنی است، آیت الله قاضی خرم آبادی یک آذرماه سال ۱۳۸۸ هجری شمسی به‌ دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت./9459/302/ب2

ارسال نظرات