۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۸۰۲۷۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

گسست فرهنگی میان نسل‌ها جامعه را تهدید می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر نهادینه شدن گفتمان فرهنگی در جامعه گفت: گسست فرهنگی میان نسل‌ها جامعه را تهدید می‌کند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر طلیعه فجر در تبریز اظهار داشت: نسل جوان باید بداند که گذشتگان این مرز و بوم چه تلاش ها کرده و چه افتخاراتی را آفریده اند.

وی با بیان این‌که مطالعه تاریخ و اقدامات گذشتگان چراغ راهی برای رسیدن به قله های افتخار است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویدادی عظیم در منطقه و جهان اسلام بود که مایه عزت و اقتدار ملت ایران شد، باید با مطالعه تاریخ به ریشه‌های این نهضت عظیم مردمی توجه کرد.

محمدپور با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر سه اصل ایمان به خدا، وحدت کلمه و رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) به ثمر رسید، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را برای ما به دنبال داشت که از مهمترین دستاوردهای آن، ارتقای بینش دینی جامعه جهانی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حق تعیین سرنوشت و مشارکت مردم در اداره کشور را از جمله ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار پیام سیاسی بازتاب دهنده تفکری بود که موجب مبیداری ملت‌های ستمدیده و مستضعف شد.

وی با اشاره به بعد فرهنگی حرکت انقلابی مردم ایران، بر ترویج گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: آگاهی نسل جوان و آینده از تاریه انقلاب امری ضروری و مهم است؛ در این راستا تقویت تعامل بین نسل ها از سوی نخبگان و مدیران فرهنگی و عوامل دست اندرکار مسائل فرهنگی مانع از گسست فرهنگی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر نهادینه شدن گفتمان فرهنگی در جامعه گفت: گسست فرهنگی میان نسل‌ها جامعه را تهدید می‌کند. وقتی در جامعه ای گسست فرهنگی بوجود بیاید یعنی آموزه ها و دستاوردهای فرهنگی یک ملت که باید نسل به نسل منتقل شود، منقطع شود، جامعه رو به انحطاط می رود.

محمدپور تثبیت هویت و الگوسازی برای جوانان را اصلی مهم و غیرقابل انکار دانست و افزود: زمانی که نسل جوان نسبت به تاریخ و تمدن خویش ناآگاه و به مسائل اطراف خود بی اطلاع باشد و از شخصیت های افتخار آفرین و فرهنگ و تمدن خویش فاصله بگیرد، دشمن به هدف خود می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شعر انقلاب را دارای جایگاهی ویژه برشمرد و گفت: رویکرد شعر معاصر و شعر انقلاب زمینه ساز تبیین واقعیت ها در قالب تاثیرگذار کلام است؛ منطقه آذربایجان نیز از دیرباز مهد پرورش شعرایی برجسته بوده و در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد ظهور شعرای انقلابی همچون استاد شهریار بوده‌ایم.

گفتنی است، در این مراسم از عشرت جبارزاده و محمد محمدلو، دو شاعر پیشکسوت استان تجلیل شدند و در پایان در بخش شعر انقلاب بلال کمالی و شکرانه عالم، در بخش شعر آزاد سهیلا باقریان و فاطمه ستارجمشیدی و در بخش شعر مدافعان حرم، داور زمان خانی و وجیهه اقبالی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات