۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۳۵۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسأله حجاب به دیدگاه های سلیقه ای وابسته نشود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حجاب برای زن مسلمان یک تکلیف است و کسی نمی تواند با دیدگاه خود به آن بپردازد، گفت: اگر کسی این واجب را ترک کند دین را رها کرده است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در سومین مجمع عالی بسیج فریدونکنار که با موضوع ترویج فرهنگ پوشش اسلامی در این شهرستان برگزار شد با بیان این که حجاب برای زن مسلمان یک تکلیف است و کسی نمی تواند با دیدگاه خود به آن بپردازد، گفت: اگر کسی این واجب را ترک کند دین را رها کرده است. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین نوع حجاب چادر است، افزود: پوشش های امروزی به طور قطع خلاف و حرام است و باید از رواج آن در جامعه اسلامی جلوگیری شود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که حجاب مایه شخصیت و وقار است که باعث انسجام خانواده ها می شود، تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب طلاق می شود همین مسأله بدحجابی و بدپوششی است.

استاد حوزه علمیه مازندران بدپوششی و بدحجابی را عامل لجام گسیختگی خانواده ها و در نهایت طلاق در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر بانوان جامعه در هر اجتماعی حجاب خود را رعایت کنند به طور قطع جوانان به فساد کشیده نمی شوند و اگر جوانی به این دلیل به فساد کشیده شود گناهش به گردن آن زنان است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که خداوند در قرآن به پیامبر دستور می دهد که مسأله حجاب لازم است که رعایت شود، خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که مردان و زنان باید خود را از نامحرم بپوشانند و زنان نباید زینت های خود را برای نامحرمان به نمایش درآورند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی از روشنفکرمأبان با هر چیزی که نماد حجاب دارد مخالفت می کنند، بیان داشت: این نشان از دشمنی آنها با اسلام دارد و بسیجیان باید در کارهای خود این مسأله را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز بدحجابی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه اسلامی است که متأسفانه خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند با ترویج بدحجابی در جامعه دینی،  هویت دینی جامعه اسلامی را خدشه دار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از حجاب به عنوان زینت زن یاد کرد و با بیان این که بدحجابی کرامت انسانی بانوان را خدشه دار می کند، بیان داشت: دین مبین اسلام با تأکید بر مسأله حجاب، کرامت و جایگاه زنان را ارتقاء بخشید.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند با ترویج بدحجابی در جامعه جایگاه زن را به پایین ترین حد ممکن تنزل دهند، تصریح کرد: متأسفانه امروز فرهنگ غربی که عامل ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه است، به صورت خزنده در بخش های مختلف جامعه ترویج می شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که حجاب در چهارچوب مبانی و معیارهای دینی و براساس دستورات اسلام برای زن واجب شده است، گفت: اسلام در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌ است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکی از آرمان های انقلاب عدم وابستگی به کشورهای بیگانه است، تصریح کرد: اگر بخواهیم کشوری مستقل و آزاد باشیم لازم است که در اقتصاد وابسته نبوده و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در این است که نیازهای مختلف کشور را از تولیدات داخلی تهیه کنیم و البته در برخی از مسائل صنعتی، پزشکی و نظامی به مرز خودکفایی رسیدیم، گفت: یکی از راه های تقویت اقتصاد مقاومتی، بیرون آمدن از اقتصاد نفتی و تقویت بنادر و مراکز تجاری است.

فرمانده سپاه فریدونکنار نیز در این مراسم با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به قدرتی رسیده است که همه دنیا برای آن احترام قائل می شود. 

سرهنگ خیرالله باقرزاده با اشاره به این که انقلاب اسلامی خیز بلندی برای ملت ایران است و رهبری یکی از برکات آن محسوب می شود، اظهار داشت: پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف موجب شده که کشور ایران تصمیم گیرنده برای بسیاری از مناطق جهان باشد.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بررسی دو آسیب اجتماعی در سطح شهرستان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: دشمن در حال توطئه است و ما باید در برابر حرکت دشمنان مقابله جدی به عمل آوریم.

فرمانده سپاه فریدونکنار بدپوشی را یکی از آسیب های جدی در جامعه امروز دانست و با بیان این که لازم است که این آسیب ها به صورت جدی پیگیری و رفع شود، تصریح کرد: این آسیب های اجتماعی و فرهنگی می تواند عواقب خطرناکی برای جامعه ما داشته باشد.

وی جنگ امروز را جنگ رسانه ای برشمرد و با بیان این که رسانه های غربی به دنبال مسخ و نفی کردن تعالیم دینی جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: یکی از مهم ترین راه های مقابله با این هجمه های سنگین ترویج مبانی دینی و انقلابی در جامعه است.

فرمانده سپاه فریدونکنار با بیان این که دشمنان در جنگ نرم با همه توان خود در میدان حضور دارند، تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم چرا که همه دشمنی ها در فاکتور فتنه گری آنها وجود دارد.

باقرزاده تبعیت از رهبری را رمز پیروزی ملت ایران در سه دهه اخیر دانست و با تأکید بر این که باید گوش به فرمان رهبری باشیم، خاطرنشان کرد: همه موانع با گوش سپردن به بیانات و فرامین رهبری به پایان می رسد./1317/202/ب2

ارسال نظرات