۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۳۶۲
با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی؛

سایت جایزه جهانی گوهرشاد رونمایی شد

باحضور سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و راجا ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان؛ سایت رسمی جایزه جهانی گوهرشاد رونمایی شد.
مرتضی بختیاری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز دبیر همایش جایزه جهانی گوهرشاد در همایش«نسیم وحدت» اظهار کرد: یکی از جمله برکات آستان قدس رضوی این است که در حوزه علوم فرهنگی و نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده که نمونه‌ای از آن را می‌توان تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در قالب جایزه جهانی گوهر شاد به شمار آورد.

دکتر علی سروری مجد با اشاره به برگزاری نخستین دوره این جایزه در دهه کرامت گفت: سال گذشته همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام هشتم شیعیان به همت تولیت آستان قدس رضوی، نخستین همایش جایزه جهانی گوهرشاد برگزار شده که در آن 8 بانوی فرهیخته و نیکوکار معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: هدف از این جایزه ترویج فرهنگ نیکوکاری در میان بانوان جهان اسلام و جهان تشیع و نیز ادیان توحیدی است و نیز مسجد گوهرشاد نمادی از یک بانوی فرزانه و نیکوکار به نام گوهرشادآغا همسر شاهرخ تیموری است که خود را به عنوان خادم امام رضا(ع) در امر وقف و نیکوکاری با دارابودن موقوفات بسیاری در ایران و هرات معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در این جایزه 8 محور اساسی در حوزه فرهیختگی و نیکوکاری تعریف شده که ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عمران، امور پزشکی، خدمات آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی و علمی، امور فرهنگی و هنری و نیز موضوع وقف نمونه‌ای از جمله‌ی موارد آن است.

وی با اشاره به رونمایی از سایت جایزه جهانی گوهرشاد، عنوان کرد: بخش مهمی از این سایت به معرفی بانوان و فرهیختگانی پرداخته و در بخش دیگری نیز فراخوان و اعلام داوطلبان این جایزه صورت می‌پذیرد.

وی فراهم‌سازی روند گزینش برای دوره دوم این همایش در سال آتی و نیز آشنایی بسیاری از بانوان فعال، نیکوکار برای همکاری در زمینه وقف و ... را با رونمایی از این سایت میسر دانست و افزود: رونمایی از سایت جایزه جهانی گوهرشاد موجب شده بانک اطلاعاتی مناسبی را فراهم سازیم تا برای دوره دوم اطلاعات مفیدی را به همراه داشته و نیز برای نسل کنونی و آینده الگوسازی‌های مفیدی در ایران و جهان صورت پذیرد./934/102/ب1

ارسال نظرات