۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۳۶۶
حجت الاسلام تقوی:

سطح معرفتی دانشگاهیان ارتقا یابد

مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور گفت: انتظار و نگاه جامعه نسبت به حوزه و دانشگاه تغییر یافته و نگاهی مبتنی بر ایجاد تحول و رشد و تعالی در نسل جوان است.
حجت الاسلام علی تقوی، مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی تقوی، مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: انتظاری که امروز جامعه دانشگاهی از نهادهای رهبری دارند؛ بسیار فراتر از گذشته است.

وی با بیان این‌که انتظار و نگاه جامعه نسبت به حوزه و دانشگاه نیز تغییر یافته و نگاهی مبتنی بر ایجاد تحول و رشد و تعالی در نسل جوان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ارزیابی عملکرد دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان حاکی از جایگاه برتر آنهاست، اما به این وضعیت راضی نیستیم و بایستی ایده‌آل‌ها را در نظر بگیریم.

حجت الاسلام تقوی بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: با توجه به تفاوت عمده این دانشگاه با سایر مجموعه های دانشگاهی مبنی بر این که هر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم آینده و تربیت کننده نیروهای مورد نیاز نظام و کشور تلقی می شود، باید بیش از پیش در خصوص ارتقای دینی و فرهنگی این دانشگاه تلاش شود.

مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با بیان این‌که نگرش ما نسبت به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان بسیار ویژه است، تصریح کرد: انتظار داریم نهاد رهبری فعال در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی نیز به نقش مهمی که بر عهده دارد، به بهترین شکل ممکن عمل کند.

وی با تأکید بر نگرش خلاقانه در فعالیت های فرهنگی و دینی بایستی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این مهم نیازمند نگاه مدبرانه دانشگاه فرهنگیان به رشد دینی و فرهنگی این مجموعه است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و نقش این دانشگاه، برای دستیابی به این ارتقاء جایگاه باید نگاه ویژه و برنامه‌ریزی های راهبردی و مدون صورت گیرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به تاکیدات رهبری در مورد اهمیت نقش و فعالیت بنیادین فرهنگی و دینی دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها گفت: بر همین اساس باید نقش طلبه‌گی و تبلیغی مورد توجه مسؤولان دفاتر باشد، زیرا حضور عالمانه و ارتباط صمیمی دفاتر نهاد رهبری با مجموعه های دانشگاهی زمینه ساز تعالی بیش از پیش مجموعه دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اظهار داشت: ولایتمداری از مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) است، این مهم باید الگوی همه ما به عنوان مردم و مسؤولان باشد./202/935/ب1

ارسال نظرات