۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۴۱۲
امام جمعه موقت تهران:

نیکوکاری و خیررسانی از ویژگی های بارز حضرت زهرا بود

آیت الله صدیقی نیکوکاری و خیررسانی، وفای به نذر، هراس از قیامت و اطعام نیازمندان را از ویژگی های حضرت زهرا(س) معرفی کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) در محل موقوفه مهرفاطمی، به ویژگی های سیره آن حضرت اشاره و تصریح کرد: در سوره انسان، 18 آیه درباره حضرت زهرا(س) آمده است از جمله آیه ای که ایشان را از ابرار معرفی می کند.

وی ادامه داد: در آیات بعد، خداوند به جریان بیماری فرزندان حضرت زهرا(س) و نذر آن حضرت برای شفای آنان اشاره می کند؛ این در حالی است که حضرت خودشان ولایت دارند و می توانند از ابتلا به بیماری جلوگیری کنند اما برای اینکه به ما درس صبر بدهند، از نذر استفاده می کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: بنابراین مسأله نذر را حضرت زهرا(س) باب کرده و ما هم نباید از آن غفلت کنیم؛ اصل نذر کردن، یک عبادت و وفای به آن عبادتی دیگر است.

آیت الله صدیقی افزود: خداوند برای اینکه ما را از حصار مادیات بیرون بیاورد و متوجه اسباب معنوی کند، از شیوه های مختلفی استفاده می کند از جمله پناه بردن به نماز و صبر؛ که از جلوه ها و مصادیق صبر، روزه است و می توان برای گشایش کارها از آن استفاده کرد.

وی نیکوکاری و خیررسانی، وفای به نذر، هراس از قیامت و اطعام نیازمندان را از دیگر ویژگیهای حضرت زهرا(س) معرفی و اضافه کرد: در قرآن به مصادیق مختلفی برای انفاق اشاره شده اما اطعام از صدقه(پول) بهتر و بیشتر مورد تأکید است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) همچنین از مراجعات مکرر نیازمندان و گرفتاران خسته نشده و برای خدا با مهربانی با آنان برخورد می کردند و نه از زیادی مال، بلکه از سهم خود می گذشتند و به آنان می دادند.

گفتنی است، موقوفه مهر فاطمی با همت واقفین فاطمی در زمینی به مساحت حدود هزار متر مربع و با زیربنایی حدود پنج هزار و600 متر مربع در هفت طبقه که دارای 14 واحد تجاری، 28 واحد اقامتی و 2 طبقه پارکینگ است احداث شده و  برای این طرح 300 هزار سهم که هر کدام 50 هزار تومان قیمت دارد، در نظر گرفته شده تا عموم مردم بتوانند در این وقف گروهی سهیم شوند. برای کلیه افرادی که در این طرح مشارکت داشته باشند وقف‌نامه و سند وقف تنظیم خواهد شد.

درآمد و عواید این موقوفه صرف حمایت و کمک به هزینه‌های برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در شهادت حضرت زهرا(س) در مشهد، حمایت و کمک به هزینه مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) در مشهد، حمایت و کمک به هزینه برنامه‌های ترویج فرهنگ فاطمی اعم از تحقیق و پژوهش، آموزش، نشر و تولید کتاب و سایر آثار فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ وقف حضرت زهرا(س) به تشخیص متولیان خواهد شد./930/202/ب2

 

ارسال نظرات