۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۸۰۴۳۳
همزمان با ایام فاطمیه صورت گرفت؛

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در بیوت مراجع تقلید

همزمان با ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداری اربعین حسینی در بیوت مراجع - قم عزاداری اربعین حسینی در بیوت مراجع - قم سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسمات عزاداری در بیوت حضرت آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی و سید موسی شبیری زنجانی از روز گذشته 23 بهمن ماه آغاز شده و تا فردا 25 بهمن ماه ادامه خواهد شد.

همچنین مراسم های سوگواری در بیوت و دفاتر حضرات آیات نوری همدانی، جعفرسبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شده است.

در این مراسمات سخنرانان به تبیین فضائل حضرت زهرا(س) سرور زنان عالم پرداختند و مداحان به مداحی درباره حضرت پرداختند.

سخنرانان این مراسمات ولایتمداری را از ویژگی های شیعه حقیقی دانستند و تأکید کردند که حضرت زهرا(س) بهترین الگوی ولایتمداری و ایستادگی در راه ولایت و خداوند هستند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای ام الائمه(س) عزاداری کردند./1323/202/ص

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
آجرک الله یا بقیه الله
0
0