۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۸۰۴۳۹
استاد حوزه تشریح کرد؛

ویژگی های انسان با تقوا

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا گفت: اگر مجلس لهو و لعبی وجود داشته باشد و انسان متقی در آن قرار بگیرد، چون باطنش متوجه خداوند است، جزو ذاکرین محاسبه می شود.
فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الله فاطمی نیا در جلسه سخنرانی شب گذشته که در محفل فاطمی واقع در خیابان سپاه اصفهان برگزار شد، گفت: مردم از انسان متقی انتظار شرّ ندارند.

وی در ابتدا با اشاره به خطبه همّام امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه، افزود: انسان متقی آرزوهای طول و دراز ندارد و به سبب توجه به خداوند، قلبش خاضع است و نفسش قانع است و زیاده روی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ادامه داد: خوراک انسان متقی کم است، کارش آسان است، یعنی به دنبال کارهای زیاد و تلاش در راستای به دست آوردن دنیا نیست، دینش در یک حصار مستحکم قرار دارد و به راحتی از دست نمی رود.

استاد عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه انسان متقی منشأ ظهور خیر است، بیان کرد: مردم از انسان متقی انتظار خیر دارند و از او انتظار شرّ ندارند.

وی با اشاره به روایتی که امام معصوم(ع) می فرمایند، اگر فرد متقی در بین غافلان باشد از ذاکران نوشته می شود، تشریح کرد: اگر مجلس لهو و لعبی وجود داشته باشد و انسان متقی در آن قرار بگیرد، چون باطنش متوجه خداوند است، جزو ذاکرین محاسبه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان اینکه انسان متقی خشمش را فرو می برد، اظهار کرد: یکی از صفاتی که علمای علم اخلاق راجع به آن صحبت های بسیار زیادی دارند، صفت غضب است، این صفت آن قدر حساس است که امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، خشم کلید هر بدی است و علما می گویند اگر خشمت را فرو ببری، دربهای خیر به رویت باز می شود.

استاد عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه عوامانه برخورد نکنید، افزود: سلوک فقط نماز شب نیست بلکه یکی از انواع سلوک تحمل همسر بداخلاق است، به دنبال ذکر خاصی نباشید بلکه سعی کنید با خداوند مرتبط شوید و تحصیل صبر کنید./867/202/ب2

ارسال نظرات