۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۵۰۶
حجت الاسلام مرادی:

دشمن هیچگاه با ما همراه نمی شود

کارشناس خانواده گفت: مردم و مسؤولان بدانند دشمن با ما همراه نمی شود و نباید به آمریکا اعتماد کرد.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان، در مراسمی که امروز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام، در باب مسائل مربوط به معاشرت و آداب آن، گفت: همه ما نیازمند به موعظه و پند هستیم و روایات متعدد از ائمه(ع) داریم که مصاحبت با برخی افراد نظیر کذّاب و دروغگو توصیه نمی شود.

وی افزود: ریشه دروغ، حقارت است، جریمه های سخت، دعوا، تنبیه، سخت گیری به کارمند و دانشجو و قوانین سخت دروغ و خیانت را به دنبال دارد. در صفات رذیله هیچ چیزی بدتر از دروغ نیست، حد شرعی ندارد ولی جایگاه مهمی در شخصیت انسان دارد.

کارشناس خانواده در ادامه اظهار داشت: در زمان امام علی(ع) در جلسه ای که عمّار به شبهات مغیره راجع به امام علی(ع)، پاسخ می داد، امام به عمار گفت رهایش کن، جوابش را نده. از این رو جواب برخی افراد را نباید داد و با آنها نباید بحث کرد. خداوند بحث هایی از این دست را دوست ندارد، چون هم نفسی و هم کلامی با این افراد آسیب زننده است. به ویژه جوانان که به علت لطافت روح صدمه بیشتری متوجه آنها است. این افراد برای رسیدن به جواب سؤال نمی کنند بلکه برای بگو مگو کردن، اظهار وجود و جلب توجه سؤال می پرسند و شاید قصد بی احترامی هم داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی درباره آمریکا اظهار داشت: متدینین بدانند دشمن با ما همراه نمی شود و نباید به آمریکا اعتماد کرد. واقعیتی در این امر هست که برای آمریکا ایرانی انقلابی و ایرانی ضد انقلابی فرقی ندارد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه امروز در فضایی بزرگ می شویم که بی ضابطه فکر کردن و به عبارتی "با قوانین خودم زندگی کردن" را یاد می گیریم.

کارشناس خانواده ابراز داشت: جلسات فاطمیه حتما نباید یک جلسه خیلی بزرگ عمومی باشد حتی با عده کم هم می توان این جلسات را برگزار کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا به خانه حضرت فاطمه(س) حمله شد، گفت: حضرت فاطمه(س) برای دفاع از امام علی(ع) و به خاطر یار جمع کردن برای دین و حق، سه شب به درِ خانه مهاجرین و انصار رفت. وقتی از مردم خواست کسانی که در زمان وصیت پیامبر و غدیر بودند سر خود را بتراشند و در خانه آنها بیایند، ولی از این عده فقط شش یا هفت نفر آمدند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: اغلب افراد گوش به فرمان دین و حق نیستند، بعضی ها با چند کتاب و درس خواندن دیگر حرف هیچ کس را قبول ندارند. باید بدانیم زکات و خمس افزون بر برکات اجتماعی، نوعی تمرین بندگی و عبودیت است.

وی در باب احترام به عالمان و سادات گفت: احترام به عالمان و سادات در جلسات، سبب افزایش رزق انسان از آن جلسه می شود. گاهی حجاب در برابر عقل و فهم انسان قرار می گیرد؛ راه میانبر برای کنار زدن این حجاب ها، ادب است.

کارشناس خانواده در باب توبه و بازگشت از گناهان در دوران جوانی ابراز داشت: جوانان باید در جوانی هوشیار و به فکر باشند، در پیری بازگشت از گناه سخت تر می شود. اگر حرفی را به خاطر خدا بزنید، قطعا خداوند آن را از قلب بر دهان، جاری کرده و به گوش و قلب طرف مقابل می نشاند، فقط کافی است هر کاری را به خاطر خدا انجام دهیم./202/966/ب1

ارسال نظرات