۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۵۱۹
آشتی ملی بررسی می‌شود؛

اعتراف تنها راه بازگشت

اقدامات فتنه گران به حیثیت جایگاه جهانی انقلاب اسلامی ضربه مهلکی وارد کرد و فتنه‌ای بر پا ساخت که انشقاق و جدایی بین مرم را موجب شد.
فتنه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، ستیز و مقابله شد و این درحالی است که جریان اصلاح‌طلبی خود بر اساس همین ساختار در انتخابات 92 و 94 اقبال داشت و توانست پیروز انتخابات باشد، این جریان باید شعار خود را با عمل‌شان منطبق کنند.

سلیمی نمین تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید برای کم کردن شکافشان با انقلاب و نظام، صف خود را با کسی که به جامعه ظلم روا داشت جدا کنند و صراحتاً اعلام کنند اتفاقات 88 و قیام در برابر قانون اشتباه بوده است و اگر دوباره چنین واقعه‌ای رخ بدهد، خود این جریان در برابرش قد علم می‌کند که این اعتراف به اشتباه  نوعی عذرخواهی نهفته دارد و نوعی گام به جلوست.

راه بازگشت، مخالفت صریح با اقدامات ساختارشکنانه

آقای سید محمد حسینی، سخنگوی جبهه یکتا، با اشاره به رویکرد جدید اصلاح‌طلبان گفت: رویکرد جدید اصلاح‌طلبان اگر با صداقت همراه باشد و صرفاً یک شگرد و ترفند برای قدرت طلبی نباشد، از این جهت می‌تواند مثبت تلفی شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات ناصواب آنان درگذشته، این تصمیم جدید بیانگر این جمع بندی است که با فاصله گیری از آرمان‌ها و اهداف نظام و زاویه گرفتن از همراهی با رهبری نظام نمی‌توان به نتیجه رسید. وی اوج اشتباهات جریان افراطی اصلاح‌طلب را سال 88 دانست و گفت: اقدامات آنان به حیثیت جایگاه جهانی انقلاب اسلامی ضربه مهلکی وارد کرد و فتنه‌ای بر پا ساخت که انشقاق و جدایی بین مرم را موجب شد. لذا توجه به چنین موضع گیری‌های نابخردانه و نیز فهم بی ثمربودن قهر و جدایی از نظام که حتی برخی انتخابات مجلس در سال 90 را تحریم کردند، اینک آنان را وادار به تجدیدنظر در موضع نادرست گذشته کرده است که اگر با اذعان به این اشکالات و عزم جزم برای جبران و همراهی با اندیشه ناب امام و رهبری باشد، می‌تواند تا حدودی التیام بخش آلام به حساب آید.

سخنگوی جبهه یکتا، از جمله اشکالات راهبردی اصلاح‌طلبان در فتنه 88 را پیوند با عناصر معاند و ضد انقلاب نام برد و تصریح کرد: از سلطنت طلب تا منافق تحت بیرق جنبش سبز ضربات بی امان خود را بر پیکر جمهوری اسلامی و مردم مظلوم ما وارد کردند و فضای سنگینی در عرصه جهانی و افکار عمومی دنیا علیه نظام اسلامی بوجود آورند و در نهایت منجر به تحریم‌های ظالمانه شدند، اینک ضرورت دارد در اولین قدم این مرزبندی شفاف و روشن مشخص شود تا بد خواهان  نظامی اسلامی از آنها نا امید و مأیوس شوند و به این  باور برسند که نمی‌توانند با تکیه بر یک طیف در داخل کشور، به براندازی یا استحاله نظام اسلامی اقدام کنند.
وی افزود: البته مواضع تندروهای این جریان تاکنون چنین چیزی را نشان نمی‌دهند بلکه با بهره گیری از حمایت‌های معاندان و غرب از جمله همراهی رسانه‌های آنان با رسانه‌های بیگانه، هر از چندی در پی به چالش کشیدن مواضع نظام و رهبری هستند و در مواردی که از آشتی ملی سخن می‌گویند، حاضر به پذیرش جفای بزرگی که دانسته یا ندانسته به مردم و انقلاب کردند نیستند و حتی در مواردی در موضع مدعی و محق، طلبکارانه برخورد می‌کنند یا با فضاسازی پیرامون موضوع حصر به مظلوم نمایی می‌پردازند که اینگونه رفتارها و اظهارنظرها حاکی از عدم صداقت در رویکرد جدید است.

حسینی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید بدانند که تئوری‌هایی مثل فشار از پایین و چانه زنی از بالا دیگر نخ نما شده و آنان را به مقصد نمی‌رساند. اعتراف صریح به مواضع و اقدامات ساختار شکنانه و تبری جستن ازکسانی که هنوز بر سر موضع هستند و انتخاب مشی صادقانه و نه سیاسی کارانه می‌تواند اولین گام برای اثبات تحول و تغییر در نوع نگاه، روش و منش خصمانه و کینه ورزانه گذشته باشد و تجدیدنظر اساسی در دیدگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی لازمه رویکرد جدیداست. به هر حال اندکی صبر نشان خواهد داد که غرض اصلی از ادعاهای اخیر چیست؟

رعایت خطوط قرمز نظام

آقای منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «صبح نو» تصریح کرد: همه اصلاح‌طلبان خطا نکردند و بسیاری از آن‌ها به نظام معتقدند و درصد کمی از آنان راه خطا رفتند که امیدوارم به دامن انقلاب برگردند. وی با اشاره به تصمیم این دسته از اصلاح‌طلبان برای بازگشت به نظام، گفت: آنان تصمیم گرفتند به سمت رهبری حرکت کنند که این اقدام پسندیده و مثبت است و رهبری متعلق به همه گروه‌های نظام است، نمی‌توانم من اصولگرا بگویم اصلاح‌طلب سهمی از رهبری ندارد. وی تاکید کرد: تلاش برای بازگشت به رهبری بسیار گام مثبتی است و افرادی که برای نظام چالش ایجاد کردند باید برگردند.هیچ جا لطیف‌تر و مناسب‌تر از دامن انقلاب اسلامی نیست؛ این افراد می‌توانند با قبول تمام منافع ملی کشور و رعایت خطوط قرمز نظام به فعالیت خود ادامه دهند.

عذرخواهی از ملت

آقای بیژن نوباوه وطن، عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی و نماینده مجلس نهم در گفتگو با روزنامه صبح نو درباره تلاش اصلاح‌طلبان برای بازگشت به انقلاب و رهبری اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید مرز خود را با افرادی که واقعه 88 را سبب شدند و از این جریان سوءاستفاده کردند روشن کنند چراکه خیلی از افراد جریان اصلاح‌طلبی در حاکمیت هستند و مشکلی ندارند اما عده‌ای با جای گیری در جبهه اصلاح‌طلبان، به منافع ملی کشور ضربه زدند.

وی ادامه داد: افرادی با اسم اصلاح‌طلبی در سال 88 بیانیه‌هایی را صادر کردند که منافع ملی و وحدت کشور را به خطر انداختند اما اگر آن‌ها را اصلاح‌طلب خطاب کنیم، ظلم به جامعه اصلاح‌طلبی است چراکه این افراد از نظر من دشمن هستند. الان جامعه باید به دو جریان انقلابی و غیر انقلابی تقسیم شود چراکه بسیاری از اصلاح‌طلبان در مسیر انقلاب بوده و هستند.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: آن دسته از اصلاح‌طلبان که خواهان بازگشت به نظام هستند باید به اشتباهات گذشته خود اعتراف و از ملت عذرخواهی کنند که راهی ساده و دست یافتنی است.

نوباوه خاطرنشان کرد: کسانی که با اسم جریان اصلاح‌طلبی، نظام و منافع ملی را زیر سؤال بردند افراد فاشیست و یکجانبه نگری هستند که در هیچ تفکری چون اصلاح‌طلبی جایی ندارند و هدفشان بر هم زدن جامعه است. چنین افرادی که در پروسه قانونی کشورها محاکمه می‌شوند، نمی‌توانند وارد بدنه سیاسی شوند و دشمن هستند نه دوست./1325//102/خ

ارسال نظرات