۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۵۴۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت شناخت تحلیلی زندگی حضرت فاطمه زهرا

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ایام فاطمیه باید زنده نگه داشته شوند؛ چراکه این ایام سندی بر حقانیت شیعه است، گفت: ائمه اطهار(ع) احادیث بسیاری را درخصوص حضرت فاطمه زهرا(س) به نقل از پیامبراکرم(ص) ذکر کرده اند که می تواند منبعی برای شناخت ایشان باشند.
حجت الاسلام رحیم سیاح، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام رحیم سیاح، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام فاطمیه و این که حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده راه دفاع از ولایت هستند، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) مادری نمونه و الگو، همسری فداکار و سربازی مطیع ولایت بودند که باید در زندگی خود ایشان را به نمونه الگو قرار داد.

وی با بیان این که زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در دوران های کودکی، نوجوانی و جوانی سراسر درس و عبرت نه تنها برای زنان بلکه هم مردان است، اظهار داشت: ادامه راه نبوت و گستره معارف شیعه در صحیفه حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد؛ با در دست داشن زیارت نامه حضرت تفسیر گرانب هایی از قرآن و احادیث پیامبر در اختیار داشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ایام فاطمیه باید زنده نگه داشته شوند؛ چراکه این ایام سندی بر حقانیت شیعه است، ادامه داد: دوست و دشمن به فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) اعتراف می کند و شکی در برتری ایشان نسبت به همه زنان وجود ندارد.

حجت الاسلام سیاح با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «فاطمه سیده نساء العالمین»، خاطرنشان کرد: نسل امام شیعه از نسل حضرت فاطمه زهرا(س) است و این مسأله ضرورت شناخت این بانو را روشن می کند؛ یاری رساندن امام زمان(عج) و ولی فقیه ادامه دهنده راه تشیع است.

وی با تأکید براین که روشنگری، حفظ آرمان ها و تمسک به اهل بیت(ع) مهم ترین وظیفه مسلمانان است، گفت: برای شناخت زندگی یک شخصیت دو نوع شناخت وجود دارد که نخست ویژگی های فردی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) مطالعه شود که با سیره و برخوردهای ایشان آشنایی پیدا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) احادیث بسیاری را درباره حضرت فاطمه زهرا(س) به نقل از پیامبراکرم(ص) ذکر کرده اند که می تواند منبعی برای شناخت باشد، خاطرنشان کرد: مطالعه تحلیلی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نوع دوم شناخت شخصیت ها است که در آن از حیث وظیفه همسرداری و دفاع از نبوت و ولایت مورد بررسی قرار می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی عملی که باید نخست زندگی ایشان مورد مطالعه قرار گیرد، ادامه داد: امروزه در عصری که زندگی می کنیم که نیازمند فضائل اخلاقی است و جامعه به سمتی حرکت می کند که از اخلاق تهی می شود و تمسک به این الگوهای نمونه، کمک دهنده در زندگی محسوب می شوند./9543/303/ب1

ارسال نظرات