۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۰۵۶۷
آیت الله شفیعی:

عشق شیعه به حضرت زهرا، بزرگ‎‌ترین افتخار و عالی ترین مباهات است

آیت الله شفیعی گفت: بزرگ ترین افتخار، عالی ترین مباهات، شریف ترین ژست واقعی که شیعه می تواند بگیرد، عشق، علاقه و ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) است به شرطی که تا حد ممکن حقایق گفته و استفاده صحیح شود.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری ایام فاطمیه در جمهوری اسلامی ایران در دو تاریخ 13 جمادی الاولی و دیگری 3 جمادی الثانی، ابراز داشت: امام صادق(ع) در بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده اند که خداوند به رضایت فاطمه رضایت می دهد و با خشم ایشان خشم می گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»، ابراز داشت: این سخن برخاسته از قرآن کریم است و پیامبر(ص) بیان مصداقی برای کلیت آیه قرآنی فرموده اند.

این عالم دینی با بیان این که همه مردم دوران پیامبراکرم(ص) به میزان علاقه ایشان به حضرت فاطمه(س) آگاه بودند، گفت: در جامعه ای که همه می دانستند که ایشان چه منزلتی در جامعه دارد ضرورتی بر بیان این حدیث وجود دارد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براساس نقل ها آمده است که پیامبراکرم(ص) برای حضرت فاطمه(س) بلند می شد، دست ایشان را می بوسید گاهی او را بغل می کرد و می گفت که بوی بهشت می دهند.

آیت الله شفیعی با اشاره به این که مفهوم «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» در سخن پیامبراکرم(ص) در واقع نه بضعه فیزیکی و جسمی، بلکه معنوی، الهی و آسمانی است، افزود: بضعه منی یعنی پاره ای از مقام های عالیه پیامبراکرم(ص) از جمله مقام عصمت و قاب قوسین ذکر شده در قرآن کریم است؛ شاید به صورت ظاهر زن معمولی باشد اما هیچ زنی بلکه مردی به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) نخواهد رسید.

وی با اشاره به این که براساس مفهومی که خداوند برای ائمه اطهار(ع) در سوره «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً» ذکر کرده که در آن اهل بیت(ع) مفهومی عرفانی و آسمانی ویژه دارند اما در مقام عصمت هیچ تفاوتی میان فاطمه زهرا(س) و پیامبراکرم، امام علی و اولادشان وجود ندارد، افزود: اگر تفاوت باشد در مسأله ولایت است ولایت پیامبر(ص) و امام علی(ع) و اولادش بر حضرت ثابت می باشد.

این عالم دینی افزود: عصمت یعنی کسی که گناه کبیره و صغیره مرتکب نمی شود و حتی خیال گناه کردن به فکر او خطور نمی کند و از بردن اسم گناه منزجر شود؛ مقام عصمت متعلق به کسانی است که از تداعی گناه مشمئز می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه حدیث پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» گفت: براساس حدیث، هرکس که حضرت فاطمه زهرا(س) را اذیت کند پیامبر(ص) را اذیت کرده و هرکس که پیامبر را اذیت کند خداوند را اذیت کرده و در همین راستا مستحق عذاب الیم خواهد بود.

آیت الله شفیعی مطرح کرد: بزرگ ترین افتخار، عالی ترین مباهات، شریف ترین ژست واقعی که شیعه می تواند بگیرد، عشق، علاقه و ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) است، به شرطی که تا حد ممکن حقایق گفته و استفاده صحیح شود./302/9453/ب1

ارسال نظرات