۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۵۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فسادهای اقتصادی آشکار، زیبنده جامعه اسلامی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فسادهای اقتصادی بیّن و آشکار زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: مفاسد اقتصادی پایه‌های جامعه دینی را متزلزل می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، اظهار کرد: قرآن اعتقاد و اقتصاد را به هم گره زده و تأکید کرده که اگر جامعه دینی گرفتار مفاسد اقتصادی شود، پایه‌های آن جامعه متزلزل می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد حضرت شعیب(ع)، این پیامبر الهی را پیشتاز مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه دانست و افزود: حضرت شعیب(ع) بعد از توحید، مردم را نسبت به مسائل اقتصادی نظیر کم‌فروشی و گران‌فروشی متوجه می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن رهبران فاسد را به‌ خوبی به مردم معرفی کرده است، اضافه کرد: از نظر قرآن کریم فاسدان در طول تاریخ هم نیروهای انسانی و هم تولید اقتصادی را نشانه گرفته‌اند و با به فساد کشیدن آنها سعی بر گسترش ظلم خود داشته‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه ما گرفتار مفاسد اقتصادی شده است؛ از این‌ رو باید مسؤولان در این زمینه برنامه‌ریزی بهتر و جدی‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: هرگاه مردم در تنگنای معیشتی قرار گیرند، دچار فساد اخلاقی می‌شوند و این امر ضربه‌های بسیار عظیمی به سرمایه‌های نظام اسلامی خواهد زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همه کارگزاران جامعه دینی باید جلوی اسراف و فساد را گرفته و مفاسد اقتصادی را کنترل کنند تا بتوانیم شاهد بازارهای امن و اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه کنترل بازار و مبارزه با مفاسد اقتصادی کار بسیار مهم است، اظهار کرد: باید گلوگاه‌های ورود جنس‌های تقلبی و قاچاق شناسایی شده و مردم هم آگاهانه از خرید این‌گونه اقلام خودداری کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید در جامعه دینی شاهد فسادهای بیّن و آشکار باشیم، افزود: نباید حرمت‌های جامعه اسلامی شکسته شود؛ از این‌ رو مدیران تعزیرات حکومتی باید بنگاه‌های اقتصادی که خطوط قرمز نظام اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند شناسایی کرده و با آنها برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از مدیران و مسؤولان تعزیرات حکومتی خواست تا در شناسایی مفسدان اقتصادی و اجتماعی و تنبیه آنها آشکارتر عمل کرده و عاملان این مفاسد را در اذهان جامعه منفورتر از قبل کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات