۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۵۹۶

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: بیش از 50 بقعه شاخص لرستان میزبان برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه هستند.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: این ایام فرصتی مناسب در جهت تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان ایام فاطمیه را بهترین فرصت در جهت تبیین معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: در سایه ترویج و تبیین این معارف سبک زندگی اسلامی رواج یافته و هجمه های دشمن خنثی می شود.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بیش از 50 امام زاده شاخص استان لرستان میزبان برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه هستند، افزود: این برنامه ها با حضور روحانیان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه برگزاری منبر، سخنرانی، روضه‌خوانی و خیمه‌های معرفت از جمله فعالیت مبلغان در ایام فاطمیه است، گفت: هدف از اعزام و فعالیت مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه در این ایام آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با فرهنگ فاطمی و تبیین جایگاه حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت امیرمؤمنان(ع) است.

وی در ادامه برگزاری اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره در کنار فعالیتهای تبلیغی در زمینه تبیین فرهنگ وقف و ایجاد وقفهای جدید را از دیگر فعالیت مبلغان در بقاع متبرکه عنوان کرد.

حجت الاسلام عباس زاده بصیرت بخشی بین عزاداران و انتقال ارزشها به نسل جوان را از دیگر اهداف برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه و اعزام مبلغان عنوان کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبری در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی بیان کرد: در این راستا افزون بر اینکه مبلغان به صورت مستمر در امام زادگان حضور و فعالیت دارند، در مناسبتهای دینی و مذهبی نیز مبلغان بومی و غیر بومی به بقاع متبرکه اعزام و ویژه برنامه هایی در جهت ترویج و تبیین ارزشها و اشاعه سبک زندگی اسلامی بین زائران با حضور مبلغان برگزار می شود./303/9459/ب1

ارسال نظرات