۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۰۶۲۰
آیت الله صدیقی:

همسران با تأسی به حضرت زهرا توقعاتشان را کاهش دهند

امام جمعه موقت تهران کاهش توقعات همسران از یکدیگر را از درس های سیره حضرت زهرا(س) معرفی کرد و گفت: زن و مرد نباید یکدیگر را به زحمت بیندازند و زندگی را سخت کنند.
آیت الله کاظمی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در موقوفه مهر فاطمی برگزار شد، با اشاره به تبیین مراتب عظمت و شکوه حضرت زهرا(س) در قرآن کریم گفت: حضرت زهرا(س)، در آیاتی همچون تطهیر و مباهله، محور و در سوره الرحمن به عنوان دریا معرفی شده اند.

وی با اشاره به آیات شریفه «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ بَیْنَهُما بَرزَخٌ لایَبْغیانِ»، تصریح کرد: از درسهایی که خداوند در آیینه زندگی امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) تبیین می کند، این است که زن و مرد نباید اهل بغی باشند و به هم ظلم کنند؛ اساس دین، محبت است بنابراین خانواده ای که اعضای آن با هم مودت و محبت نداشته باشند دینشان ضعیف است.

وی افزود: خداوند آفرینش همسران از جنس یکدیگر را از نشانه های خود می داند که نعمت بسیار بزرگی است زیرا اگر همسر ناجنس بوده و با انسان همخوانی نداشته باشد، قابل درمان هم نیست و زندگی بسیار دشوار می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً»، اظهار کرد: این جعل مودت، هم تکوینی و هم تشریعی است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مودت و رحمت میان حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) در عالم نظیر نداشته و ندارد، ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) قسم خوردند که حضرت زهرا(س) طی 9 سال زندگی هیچ گاه ایشان را نرنجاند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی اعم از همسر یا اعضای خانواده به ما ظلم کردند به جای انتقام، با بزرگ منشی عفو کنیم چرا که فرد جفاکار در واقع به خودش ضرر زده و سرمایه ایمانش را ازدست داده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اهمیت عفو و گذشت و دعا نسبت به جفاکاران، اضافه کرد: در این زمینه، تأسی به سیره پیامبر اکرم(ص) و بردباری و گذشت ایشان در برابر آزارهای مختلف اهل مکه بسیار راهگشا است؛ ایشان نه تنها مردم را نفرین نکردند بلکه در حقشان دعا می کردند که خدا هدایتشان کند زیرا می دانستند این رفتارهای مردم از سر جهالت است.

وی در ادامه بر ضرورت کاهش توقعات همسران از یکدیگر با توجه به سیره حضرت زهرا(س) تأکید و تصریح کرد: زن و مرد نباید یکدیگر را به زحمت بیندازند و زندگی را سخت کنند؛ حضرت زهرا(س) در تمام زندگی کوچک ترین چیزی از امیرمؤمنان علی(ع) درخواست نکردند تا مبادا شرمنده شوند.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیه شریفه « يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ»، این پرسش را که چرا خداوند بهترین فرزندان را به حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) عنایت کرده است، مطرح و ابراز کرد: اگر زن و مرد برای یکدیگر حرمت قائل باشند و به هم ظلم نکنند، خداوند به آنان فرزندان صالح و ارزشی عطا می فرماید./202/930/ب1

ارسال نظرات