۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۶۵۶
استاد حوزه علمیه همدان:

راه رهایی از گرفتاری های اخلاقی توجه به خداوند است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: مهمترین و تنها عامل مهم در بازدارندگی انسان نسبت به منکرات و غرائض خوف خداوند است که به وسیله رعایت تقوا حاصل می شود.
حجت الاسلام اسدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مسلم اسدی، استاد حوزه علمیه آخودن همدان در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که شب گذشته در مسجد مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حیا و عفت حضرت زهرا(س) الگویی مناسب برای زنان جامعه است.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام برای حضرت زهرا(س) احترام و جایگاه ویژه ای قائل بود و این احترام برگرفته از شخصیت والای ایشان و همچنین عنایات ویژه خداوند به ایشان بود.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: حیای حضرت زهرا(س) تا جایی بود که وقتی نابینایی در خانه ایشان حضور داشت، حضرت زهرا(س) از حضور در آنجا امتناع ورزید و دلیل آن را این گونه توصیف کرد که درست است که او من را نمی بیند، ولی من او را می بینم و او بوی مرا استشمام می کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان درباره مسائل ماورایی و غیرمادی درک چندانی ندارد و درک انسان نسبت به گستره وسیع معنویات بسیار حقیر و ناچیز است.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به حکمت به کار رفته در عالم هستی، تصریح کرد: در روایتی پیامبر(ص) می فرماید که خداوند پیش از آفرینش همه موجودات نور فاطمه را آفرید.

وی گفت: مهمترین و تنها عامل مهم در بازدارندگی انسان نسبت به منکرات و غرائض خوف خداوند است که به وسیله رعایت تقوا حاصل می شود.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به روایتی از پیامبر، ابراز داشت: خداوند غضب خود را در غضب حضرت زهرا(س) و رضایت خود را در رضایت ایشان قرار داده است و این به دلیل جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه همدان غرائض پنجگانه غضب، شهوت، ثروت، قدرت و ریاست را سبب هلاکت انسان دانست و گفت: انسان با گرایش به سوی این غرایض راه هلاکت خود را مفتوح می کند و برای رهایی از بند نفس باید به خدا پناه ببرد./979/202/ب2

ارسال نظرات