۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۰۶۷۵
با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی؛

دومین همایش قرآن و معرفت شناسی برگزار شد

دومین همایش قرآن و معرفت شناسی با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی و به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
قرآن و معرفت شناختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش قرآن و معرفت شناسی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم ضمن پخش پیام تصویری حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام محمود محمدی عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا، دبیر علمی همایش قرآن و معرفت شناسی در سخنانی پرداختن به مقایسه مطالعات قرآنی با معرفت شناسی را ضروری دانست.

وی گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تنها جایی است که گروه معرفت شناسی در ایران دارد و تاکنون آثار و نتایج فراوانی داشته و به سبب همکاری با مراکز مختلف نتایج خوبی حاصل شده است.

دبیر علمی همایش قرآن و معرفت شناسی با تأکید بر برگزاری همایش قرآن و معرفت شناسی به صورت فراملی تصریح کرد: چندین مقاله نیز از خارج از کشور رسیده ولی چون همایش داخلی است هنوز این مقالات منتشر نشده است.

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید داشتند همایش به صورت فراملی برگزار شود.

حجت الاسلام قائمی نیا با بیان این که تاکنون مقالات مختلفی از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر مراکز به این همایش رسیده گفت: این مقالات در آینده نزدیک منتشر می شود.

در ادامه مراسم حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: مسلمانان همواره در معرض پرسش های معرفت شناسی قرار داشته اند و هر چند بعدها به سیاست کشیده شد ولی آغاز آن معرفت شناسی بود.

وی افزود: امروز نیز در گسترده مباحث معرفت شناختی قرار داریم به همین دلیل اهل اسلام و قرآن با پرسش های بسیار متنوعی در این زمینه مواجه هستند.

سلیمی تأکید کرد: این پرسش ها تنها در علوم انسانی نیست بلکه در تمام رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی مطرح است به همین دلیل برگزاری چنین همایش های بسیار مهم است.

گفتنی است در بخش پایانی مراسم نیز چندین مقاله ارائه شد./202/993/ب1

ارسال نظرات