۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۷۰۴
استاد موسسه امامت قم:

ضربه اصلی دشمن در جنگ نرم، مباحث اعتقادی است

حجت الاسلام رحیمیان درباره ضرورت غنای طلاب نسبت به مسائل اعتقادی گفت: شبکه‌های اسلام ستیز و علیه شیعه فعالیت 24ساعته دارند و نوک پیکان دشمن در جنگ نرم، اعتقادات شیعه و مسلمانان است و شما به عنوان یک طلبه در درجه اول باید از نظر اعتقادی قوی باشید.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام علی رحیمیان از اساتید مرکز امامت قم، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه فاطمیه نجف‌آباد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مهم‌ترین هجمه دشمن در جنگ نرم، هدف قرار دادن اعتقادات و مبانی اصیل اسلامی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، علم اعتقادات را اصلی‌ترین علوم برشمرد و افزود: حضرت در حدیثی کل علم را به سه باب تقسیم می‌کنند «إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَةٌ آيَةٌ مُحْكَمَةٌ أَوْ فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَةٌ» که بر طبق تفاسیر و شرح های این حدیث، آیت محکمه همان علم اعتقادات است و بیان این ترتیب نشان از اولویت علم اعتقادات نسبت به دیگر علوم دارد.

حجت‌الاسلام رحیمیان با تأکید بر غنی بودن یک طلبه از نظر اعتقادی بیان داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن بیش از همه در میدان جنگ فرهنگی هزینه می‌کند که به طور مثال در سال 89، حدود 6سال قبل، 300شبکه علیه شیعه به زبان‌های مختلف دنیا برنامه اجرا می‌کردند در حالی که شبکه‌های شیعه حتی به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه‌های اسلام ستیز فعالیت 24ساعته دارند و نوک پیکان دشمن در جنگ نرم، اعتقادات شیعه و مسلمانان است و شما به عنوان یک طلبه در درجه اول باید از نظر اعتقادی قوی باشید تا بتوانید در برابر شبهاتی که در جامعه بیان می‌شود، پاسخگو باشید ولی متأسفانه اغلب حوزه‌های علمیه به مباحث اخلاقی پرداخته می‌شود و از مباحث اعتقادی فاصله گرفته شده است.

استاد موسسه امامت قم در ادامه با بیان یکی از این شبهاتی و پاسخ به آن بیان کرد: یکی از این شبهات هجمه به مقام اهل‌بیت و ائمه اطهار است که با توجه به آیه «وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مُبين‏» قرآن برای راهنمایی ما کافی است، و چه نیازی به مراجعه به اهل‌بیت و احادیث است که این شبهه برگرفته از سخن عمر در کنار بستر پیامبر اکرم(ص) است که گفت حسبنا کتاب الله، کتاب خدا ما را کافی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پاسخ این شبهه در آیات 44و 64سوره نحل خداوند بیان کرده است «وَ ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ إِلاَّ لِتُبَيِّن‏» که ما پیامبر را برای تبیین کتاب الهی نازل کردیم، و نخستین گام در پاسخ به یک شبهه است که بتوانید شبهاتی قرآنی را با همان آیات قرآن پاسخ دهید و به مرور فرد را به اشتباه متوجه کنید.

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه یکی از ضرورت های امروز حوزه های علمیه را ورود جدی به عرصه تبلیغ بیان کرد و افزود: وقتی بزرگترین موسسه شیعه شناسی جهان در اورشلیم اسرائیل قرار دارد، و دشمن این گونه وارد عرصه شده است، وظیفه شما طلاب نسبت به گذشته بسیار سخت تر است.

وی در ادامه بیان داشت: صرف تحصیل علوم حوزوی تکلیف را از دوش شما بر نمی دارد، باید در کنار تحصیل به مباحث تبلیغی نیز وارد شوید به ویژه در زمینه مباحث اعتقادی که ضربه اصلی دشمن است و همیشه یک طلبه این سوال را از خود بپرسد که برای احیاء امر اهل بیت چه کرده است./1306/202/ب1

ارسال نظرات