۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۰۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

قرار گرفتن در حریم ولایت نجات بخش از انحراف ها

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) به معرفت، تقوا و مجاهدت ایشان بستگی داشت، افزود: حضرت هنگامی که در حصن ولایت قرار گرفت از عذاب الهی و سه انحراف فکری، عملی یا تجارتی و شخصیتی نجات پیدا کرد و امروزه نام ایشان معدن آرامش است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بیان این که ایشان الگوی ولایتمداری هستند، ابراز داشت: شاید در عالم کسی پس از خاتم الانبیاء(ص) و امام علی(ع) به اندازه فاطمه زهرا(س) در مسیر ولایتمداری به این زیبایی نقش آفرینی نکرده باشد.

وی با اشاره به روایت «کَلِمَهُ لا إِلهَ إِلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی أَمِنَ مِن عَذابی»، ابراز داشت: براساس این روایت می توان نتیجه گرفت که ولایت یک حصن و چهار دیواری محکم برای ایمن بودن از عذاب الهی است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به حدیث دیگری در زمینه ولایت مبنی بر «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي» ادامه داد: انحراف انسان از جمله عذاب های الهی است که هرکسی در حصن ولایت الهی باشد از انحرافات نجات پیدا می کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که خداوند درباره انحراف انسان ها بسیار دقیق فرموده اند، افزود: براساس آیه «فَرِيقًا هَدَى وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ» برخی ها انحراف فکری دارند و راه علاج آنها قرار گرفتن در چارچوب ولایت است.

سخنران مسجد مقدس جمکران شرک، کفر، تکیه به غیر از انسان و التقاط را از جمله انحرافات فکری برشمرد و افزود: هرکس در حصن ولایت باشد از ایمنی و امنیت برخوردار است؛ در قرآن آمده است که همسر دو پیامبر حضرت نوح و لوط(علیهم السلام) با وجود همسری پیامبران اما انحراف فکری داشتند بنابراین اینکه کسی منتصب به ولی خدا باشد از انحراف نجات پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این نکته که حضرت فاطمه زهرا(س) به دلیل قرار گرفتن در حصن ولایت الهیه، نبویه و علویه از مسیر انحراف فکری نجات پیدا کرد، افزود: براساس آیه های «قُل هَل نُنَبِّئُکُم بِالاَخسَرینَ اَعمالًا» و «الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا» برخی ها گمان می کنند که تجارت خوبی کرده اند اما در واقع عملی انحرافی بوده است.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) 18 بهار بیشتر زندگی نکرد اما خداوند در قرآن فرموده است که «و لسوف یعطیک ربّک فترضى» که این آیه خطاب به پیامبراکرم(ص) می باشد اما بسیاری از مفسرین گفته اند که در شأن این بانو نازل شده است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه قرآنی «یَوْمَ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمیعاً فَیَحْلِفُونَ لَهُ کَما یَحْلِفُونَ لَکُمْ وَ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ عَلی شَیْ ءٍ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْکاذِبُونَ»، ادامه داد: براساس این آیه کسانی که فکر می کنند قیمت آنها بستگی به ماشین یا شلوار و دیگر موارد دارد، شخصیت آنها انحرافی است؛ حضرت فاطمه زهرا(س) در شب عروسی شخصیت او به لباس عروس نبود که امروز برخی ها لباس چند میلیونی تن می کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) به معرفت، تقوا و مجاهدت ایشان بستگی داشت، افزود: حضرت هنگامی که در حصن ولایت قرار گرفت از عذاب الهی و سه انحراف فکری، عملی یا تجارتی و شخصیتی نجات پیدا کرد.

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که معنای دیگر جمله «أَمِنَ مِن عَذابی» نجات از اضطراب است، ادامه داد: امروزه خیلی ها ضریب آسایش آنها بالا رفته اما ضریب آرامش پایین است. حضرت فاطمه زهرا(س) آسایش بسیاری نداشتند ولی منبع آرامش بود و امروزه نام ایشان معدن آرامش است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: کسانی که در خط ولایت نیستند به یقین از آرامشی که خداوند می فرماید «الا بذکر الله تطمئن القلوب» بهره مند نخواهند بود؛ این افرد مصداق آیه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَ» هستند که در این خصوص امام صادق(ع) می فرمایند ذکری که در این آیه آمده ولایت الهیه است و هرکسی که از این دایره ولایت خارج شود زندگی او همچون کلاف سرگردم خواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی ایران همچون اروپا و آمریکایی ها آسایش ندارد اما به یقین آرامش ما بیشتر است؛ چراکه آنها فاقد ولایت الهیه هستند، افزود: سومین امنیت براساس روایت امنیت از سقوط است که در سه سوره قرآن از آن سخن به میان آمده است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که برخی ها از انسان به حیوانیت سقوط کرده اند و هرکس در حصن ولایت باشد سقوط نخواهد کرد، بیان داشت: سنگ دلی و جنایات داعشی ها و جهانی به سبب خارج شدن از حصن ولایت است.9453/ت302/ب1

ارسال نظرات