۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۷۲۹
استاد حوزه علمیه:

بدون تقوای الهی کسب دیدگاه الهی ممکن نیست

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بدون تقوای الهی، کسب دیدگاه الهی ممکن نیست، گفت: باید به کسب تقوا و بصیرت در دنیا توجه داشت زیرا شرط بینایی در جهان آخرت کسب بصیرت است.
معصومی لاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حسین معصومی لاری استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر ابراز داشت: تقوای الهی بصیرت انسان را ارتقا می دهد و در صورتی که تقوا نباشد کسب دیدگاه الهی ممکن نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر دو چشم باطن انسان ها در دنیا بینا باشد؛ در آخرت نیز بینا بوده و راه بهشت و صورت نورانی ائمه هدی(ع) را تشخیص می دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که در دنیا چشم باطن خود را باز نکنیم در آخرت نیز چشم هایی نابینا خواهیم داشت و شرط بینایی در جهان آخرت کسب بصیرت است.

حجت الاسلام معصومی لاری تأکید کرد: تا تقوا نباشد انسان حق و باطل را تشخیص نمی دهد و اگر کسی تقوای الهی پیشه کند در نزد خداوند متعال سربلند ظاهر می شود.

استاد اخلاق با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: خداوند می فرماید اگر انسان تقوا را در همه زمینه ها رعایت کند با دین کامل از دنیا می رود و خدا راهنمای او می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو نوع هدایت عام و خاص در دنیا وجود دارد که هدایت عام برای همه مردم و هدایت خاص برای افراد با تقوایی است که خدای سبحان آنها را هدایت می کند.

حجت الاسلام معصومی لاری با اشاره به اینکه در مسیر طلبگی نباید دلسرد شد اظهار داشت: نباید با انسان های دنیاطلب حشر و نشر داشت، رفت و آمد با افراد بی نماز و بی تقوا نیز موجب دوری از مسیر طلبگی می شود.

این مسؤول مطرح کرد: مطالعه کتب گمراه کننده و روزنامه های بی محتوا باید کنار گذاشته شود، طلاب باید در انتخاب کتب خود دقت کافی داشته باشند و کتبی مناسب همچون صحیفه نور امام راحل (ره) را مطالعه کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر همه گناهان در یک صندوق جمع شوند و کلید این صندوق دروغ است گفت: باید به کارهای نیک روی آورد تا به فرموده امام علی(ع) گناهان از نظر انسان ترک شوند./857/202/ب1

ارسال نظرات