۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۸۰۸۰۱
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای مهارت افراد جامعه در پیشگیری از بیماری ها

آیت الله طه محمدی با اشاره به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی، گفت: متاسفانه سلامتی برای مردم مفهوم ندارد و کاری که با سهولت می توان انجام داد باید با گرفتاری زیاد و صرف هزینه های فراوان انجام شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، جمعی از پرستاران استان همدان، عصر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله طه محمدی با اشاره به ناآگاهی مردم از بسیاری از خطراتی که متوجه سلامت افراد است، گفت: سیگار و قلیان در طول سال هزاران نفر را از بین می برد در حالی که افراد زیادی نسبت به آن بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم نیازمند آموزش هستند، خاطرنشان کرد: برخی افراد در لباس پوشیدن مشکل دارند و باید دانست که برخی از لباس های تنگ سبب عقیم شدن افراد می شود.

امام جمعه همدان ابراز داشت: مردم راه و رسم مراقبت از خود را نمی دانند و در بسیاری از مواقع به دلیل این ناآگاهی، مشکلات و هزینه های فراوانی را بر خود تحمیل می کنند.

وی خود مراقبتی را امری مهم توصیف کرد و گفت: خود مراقبتی امری لازم است و در حال حاضر جامعه به دنبال تقلید کورکورانه است و امروزه بسیاری از اشتباهات در سبک زندگی افراد را به هلاکت می رساند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی بیان کرد: متاسفانه سلامتی برای مردم مفهوم ندارد و کاری که با سهولت می توان انجام داد باید با گرفتاری زیاد و صرف هزینه های فراوان انجام می شود.

وی در پایان آموزش و تقویت مهارت در جامعه را امری مهم توصیف کرد و گفت: بسیاری از پزشکان متدین هستند که مریض را بدون هزینه درمان می کنند اما باید توانایی و قدرت تشخیص و درمان و پیشگیری را در جامعه ارتقا داد./202/979/ب1

ارسال نظرات