۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۸۳۸
معاون پژوهش حوزه علمیه علویون همدان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ابزارهای نوین پژوهشی در حوزه های علمیه

وی در پایان افزود: بدون شک زمینه سازی هایی تاکنون فراهم شده اما توقع است که حوزه های علمیه همگام با پیشرفت های دنیا از ابزارهای پژوهشی جدید استفاده کرده و زمینه را برای آموزش دانش پژوهان مهیا کند.
تحقیق و پژوهش

حجت الاسلام رضا بهرامی معاون پژوهش حوزه علمیه علویون همدان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در حوزه های علمیه گفت: امروزه یکی از مهم ترین مسایلی که فقدان آن محسوس و جایگاه کاملا متزلزل و ضعیف آن در حوزه های علمیه به وضوح مشهود است؛ بحث پژوهش و نوآوری است.

وی افزود: از آن رو به نوآوری اشاره می کنیم که لازمه تجدد و نوآوری پژوهش و بررسی است چرا که اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام بهرامی اظهار داشت: حوزه به عنوان طلایه دار و پرچم دار و معرف دین مبین اسلام و به عنوان یکی از اصلی ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: امروزه پیشرفت سرسام آور علم، تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات در زمینه های گوناگون به ویژه در فن آوری های نوین به بحث تحقیق و پژوهش علوم سرعت چشم گیری بخشیده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه علویون همدان گفت: ابزارهای نو و پیشرفته در هر علمی مسیر کنکاوی و جست و جو را بیش از گذشته برای دانش پژوهان آن هموار ساخته و همین مساله سبب دسترسی آسان به منابع معرفتی، علوم و یافته های علمی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سخن این جا است که در زمان کنونی، ما آن گونه که شایسته و بایسته است جایگاه تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را نتوانستیم تثبیت کنیم.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: اهتمام به پژوهشگران و استقبال از طرح های پژوهشی، پرورش محققان جوان و هموار کردن مسیر برای محققان زبده و زبردست از مسایلی است که خلا آن در حوزه محسوس است.

وی در پایان افزود: بدون شک زمینه سازی هایی تاکنون فراهم شده اما توقع است که حوزه های علمیه همگام با پیشرفت های دنیا از ابزارهای پژوهشی جدید استفاده کرده و زمینه را برای آموزش دانش پژوهان مهیا کند./979/302/ب1

 

 

 

 

ارسال نظرات