۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۸۰۸۶۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

نخستین نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با کارکنان، دیدار مردمی و سازمان های مردم نهاد رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و آغاز بکار دومین جشنواره مدهامّتان روستایی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نخستین نشست با کارکنان این اداره کل ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه اول فاطمیه گفت: باید برنامه هایی در خور و شأن بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) توسط اداره کل تبلیغات اسلامی در استان برگزار شود.

وی همچنین ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم شریف و ولایتمدار استان هرمزگان در راهپیمایی 22 بهمن ماه افزود: در این روز شاهد خلق حماسه ای دیگر توسط دریادلان خلیج نیلگون همیشه فارس بودیم، مردم استان بار دیگر با حضور چشمگیر خود و سردادن شعارهایی مبتنی بر استکبارستیزی با آرمان های انقلاب و امام راحل تجدید میثاق کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: هرمزگانی ها در روز 22 بهمن ماه 95، با حضور پرشور و حماسی خود بار دیگر حقانیت انقلاب اسلامی و این حرکت بزرگ را نه تنها در منطقه بلکه در جهان به اثبات رساندند.

حجت‌الاسلام انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیازمند رعایت و اهتمام موارد مهم و اساسی در این خصوص دارد تصریح کرد: رعایت نظم اداری، تسریع در انجام امور، اهتماو و دقت، کیفیت و صرفه جویی در انجام امور از جمله مواردی است که باید به طور جد به آنها پرداخته شود.

وی همچنین بر حضور به موقه در جلسات درون و برون سازمانی، تکریم ارباب رجوع، تعهد کاری، پاسخ به موقع به مکاتبات اداری تاکید موکد داشت و بیان کرد: موارد فوق الذکر همه از آثارو پیامدهای بهره وری است در صورتی که یک مجموعه در جهت بهره وری فعالیت کند تمامای این آثار در درون آن سازمان نمایانگر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین بر تهیه فرم نظرسنجی برای ارباب رجوع و جمع بندی گزارش‌ها فرهنگی و مستندسازی فعالیت های فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: طرح و برنامه ازهم اکنون باید برای تدوین برنامه و بودجه سال 96 برنامه ریزی و به مرکز اعلام کند.

عضويت سازمان‌هاي مردم نهاد در شوراي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي كشور يكي از رويكردهاي دولت يازدهم است

 معصومه ابتكار رييس سازمان حفاظت از محيط زيست در ديدار مردمي و تشكل‌هاي مردم نهاد در سالن آب منطقه اي در بندرعباس گفت: دولت يازدهم كار خود را در حوزه زيست محيطي، در سخت ‌ترين شرايط آغاز كرده است.

وي  افزود: شرايط كشور در برخي از شاخص ‌ها با همراهي و همت خوب مردم، بهبود يافته و يا چشم اندازي بهتري نسبت به گذشته دارد؛ دولت يازدهم يا توجه به مشكلات فراواني كه در حوزه زيست محيطي وجود دارد، گام ‌هاي خوبي را در جهت رفع اين مشكلات برداشته است.

ابتكار  با تاكيد بر اينكه تلاش مي كنيم تا تمامي صداها را بشنويم گفت: با استقبال از نقد و فعاليت‌ هاي مدني و اجتماعي نهادهاي مستقل اميدي در كشور پديدار شده است، شكل گيري نهادهاي مدني وجريان اجتماعي به يمن فضاي خوب سياسي و اجتماعي در كشور يكي موارد مهم در اين زمينه است.

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست تصريح كرد: در تلاشيم تا با استفاده از جرياني كه در كشور حاكم شده بتوانيم در كنار تلاش ‌هاي دولت براي تدوين قوانين و مقررات در راستاي اجراي برنامه‌ها براي رصد شرايط زيست محيط كشور، نهادهاي مدني و  مردم بتوانند از طريق بسيج اجتماعي، آگاه سازي، آموزش، تدبير در سياست گذاري‌ ها، ديده‌باني و رصد اين فعاليت‌ها به جريان اجتماعي كمك كنند.

ابتكار از عضويت 58 تشكل زيست محيطي در حال حاضر در شبكه خبر داد و با بيان اينكه نماينده اين تشكل ها از اعضاي شوراي برنامه‌ريزي هستند گفت: عضويت سازمان‌هاي مردم نهاد در شوراي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي كشور يكي از رويكردهاي دولت يازدهم است.

معاون رييس جمهور ابراز داشت: ظرفيت ‌هاي اجتماعي در استان هرمزگان و در سطح ملي، نگاه جدي، علمي و رويكرد دولت يازدهم  و همچنين اهتمام ويژه رئيس جمهور به محيط زيست، فضا را براي بهبود شرايط  و تحولات اساسي در بسياري از برنامه ‌ها فراهم مي‌ كند و ما نيز تمام تلاش خود را بكار مي گيريم تا در كنار مردم بتوانيم برنامه ‌هاي خود را پيش ببريم.

وي تصريح‌كرد: شوراها  كه نقش كليدي در حفاظت محيط زيست دارند در صورتي كه براي تحقق اين امر مهم برنامه داشته باشند بسياري از مشكلات و معضلات زيست محيطي قابل حل و فصل است در غير اين صورت تعارضات افزايش مي يابد.

ريس سازمان حفاظت از محيط زيست د پايان با تاكيد بر اينكه هنرمندان اقدامات خوبي را در زمينه حفاظت از محيط زيست انجام داده و در اين عرصه فعالانه كار مي‌كنند ابراز داشت: براي نخستين بار در سال آينده، جشنواره موسيقي سبز در كشور برگزار مي شود.

دومین جشنواره مدهامّتان روستایی فردا آغاز به کار می کند

دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی فردا در روستای روتان شهرستان سیریک آغاز به کار می کند.

 احیای یکی از کارکردهای مهم مساجد، ترویج فرهنگ قرآنی در جوامع روستایی، شناسایی استعدادهای قرآنی و رونق فعالیت‌های قرآنی در روستاها ازجمله اهداف برگزاری دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان کانون های مساجد روستایی است.
 
برگزاری جشنواره قرآنی در سواحل مکران با ترکیب جمعیتی شیعه و اهل سنت، زمینه را برای تقویت وحدت و همدلی هرچه بیشتر مسلمانان این خطه از ایران اسلامی فراهم می سازد.
 
آیین افتتاحیه این جشنواره فردا چهارشنبه 27 بهمن ماه جاری ساعت 15:30 با حضور مسئولان شهرستان سیریک، هیات داوران، متسابقین، اعضای کانون های مساجد مکران و اهالی روستای روتان در کانون فرهنگی هنری موعود(عج) برگزار می شود.
 
بخش مسابقات دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی از عصر فردا با حضور 70 نفر از نخبگان قرآنی کانون های مساجد روستایی سراسر کشور در دو رشته قرائت و اذان آغاز و تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد.
 
آیین اختتامیه این جشنواره با حضور شخصیت های کشوری، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و نهادها و سازمان ها، داوران بین المللی، قاریان و موذنین مساجد روستاهای کشور ساعت 18:30 پنجشنبه 28 بهمن در حسینیه روستای روتان برگزار خواهد شد.
 
شرکت کنندگان در دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی صبح روز جمعه(29 بهمن ماه) از جاذبه های گردشگری سواحل مکران از جمله تالاب بین المللی خور آذینی دیدن خواهند کرد.
 
کانون فرهنگی هنری موعود(عج) روستای روتان دهستان شهید مردان بخش بمانی شهرستان سیریک در فاصله 155 کیلومتری بندرعباس در شرق استان هرمزگان واقع شده است./851/303/ب2

ارسال نظرات