۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۰۸۷۸
جهانگیری:

ایثار و فداکاری از اصلی ترین پایه های قوام اجتماعی است

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که ایثار و فداکاری از اصلی ترین پایه های قوام اجتماعی است، گفت: اگر ما بخواهیم جامعه از نظر اخلاقی رشد کرده و آسیب های اجتماعی آن کاهش یابد، باید فرهنگ ایثار و فداکاری را گسترش دهیم.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، امروز در اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: از انجمن روزنامه نگاران و وزارت فرهنگ و ارشاد، بابت رسانه ای کردن موضوع ایثار و فداکاری تشکر می کنم.

وی افزود: در حوزه سیاستگذاری موثر برای فرهنگ ایثار و شهادت باید تصدی گری دولت کاهش یافته و  نقش نهادهای مدنی، صنفی و نخبگان افزایش یابد.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست، دین، اخلاق و اقتصاد مقاومتی، مهارتی است که روزنامه نگاران و مطبوعات در این زمینه موفق عمل کرده اند، اما برای پیشرفت بهتر باید نهادهای مردمی حضور بیشتری داشته باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری از اصلی ترین پایه های قوام اجتماعی است، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم جامعه از نظر اخلاقی رشد کرده و آسیب های اجتماعی آن کاهش یابد، باید فرهنگ ایثار و فداکاری را گسترش دهیم.

وی با اشاره به مشکلات مادی و معیشتی مردم بیان داشت: با توجه به این موضوع در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسؤولیت رسانه ها و دولت بسیار سنگین است.

معاون اول رییس جمهور افزود: البته روزنامه نگاران و مطبوعات در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس همواره در صف مقدم ایثار و فداکاری بوده اند و این فرهنگ را به جامعه انتقال داده اند، امروز نیز باید این امر خطیر را ادامه دهند.

جهانگیری گفت: در دوران دفاع مقدس سراسر کشور نمونه ایثار و بزرگواری این ملت به ثبت رسیده است که متاسفانه نمی توان همه آنها را به جامعه انتقال داد.

وی افزود:در گیر و دار جنگ مطبوعات حتی یک روز تعطیل نشده و موفق شدند در عرصه فرهنگی از این کشور و ملت دفاع کنند.

جهانگیری بیان داشت: در دنیای فعلی بی عدالتی های فراوان دیده می‌شود که انسان را متحریر می‌کندد زمانی کشورمان در زیر باران بمب و موشک قرار داشت امروز که ما خود تسلیحات نظامی تولید ی‌کنیم قدرتهای جهانی ما را تهدید به تحریم می‌کنند در حالی که هیج انسان عاقلی خود را از قدرت نظامی  محروم نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم تاریخ ملت ایران را برای نسلهای آینده منعکس کنیم تاثیر بسزایی خواهد داشت، ابراز کرد: در این زمینه روزنامه نگاران در دفاع از حقوق ملت پیشگام استقلال و آزادی کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امروز رسانه ها، شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران در مبارزه با فساد و ترویج عقلانیت، گفتگو، آشتی ملی و انسجام ملی مصداق ایثار گری هستند./807/پ202/ص

ارسال نظرات