۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۸۹۵
آیت الله سلیمانی:

عشق به اباعبدالله، محور دین‌داری و دین‌باوری است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: قطعا عشق به اباعبدالله، محور دین‌داری و دین‌باوری است؛ چرا که خود پیامبر هم زیبایی خود را در گرو زیبایی حسن و حسین می‌دانست.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در آیین افتتاحیه «حسینیه عاشقان ثارالله»، زاهدان گفت: سال‌های زیادی است که عزیزان ما بر مراسمات بزرگ مذهبی در شهرهای مختلف رشک و غبطه داشتند؛ گرچه برخی مساجد تلاش کردند تا مراسمات را محوری کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، بیشتر اماکن مذهبی شهر مانند حسینیه‌های سیستانی‌ها، یزدی‌ها، کرمانی‌ها و بیرجندی‌ها تعلق به قومیت خاصی دارد؛ از این رو مرکزیت دادن به آنها امکان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر فقدان حسینیه محوری در زاهدان بیان کرد: کسانی که در ساخت این حسینیه تلاش کردند قطعا مشمول لطف الهی هستند زیرا این خلأ بزرگ تا حدی جبران شد و امروز می‌توانیم در این مکان پذیرای شهدای گمنام باشیم.

وی امکانات عزیزان سپاه و سایر ارگان‌ها را امکانات نظام دانست و افزود: این توانایی‌ها و ابزار به معنای ارتقای جایگاه نظام است که باید به نحو شایسته مدیریت شود.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: ما حتی در سفر رهبری معظم انقلاب به استان مکان مناسبی برای دیدار با نخبگان و اقشار مختلف نداشتیم اما اکنون اگر دوباره به توفیق ما چنین زمانی فرارسد «حسینیه عاشقان ثارالله» جوابگوی نیاز ما خواهد بود.

وی با اشاره به نام این حسینیه خاطرنشان کرد: قطعا عشق به اباعبدالله، محور دین‌داری و دین‌باوری است؛ چرا که خود پیامبر هم زیبایی خود را در گرو زیبایی حسن و حسین می‌دانست./203/831/ب1

ارسال نظرات